اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بایدن: آمریکا تجهیزات توپخانه بیشتری به اوکراین خواهد فرستاد

جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که قصد دارد تجهیزات توپخانه بیشتری به اوکراین ارسال کند.

به گزارش سایت طلا،جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی پس از ورود به پورتسموث در ایالت نیوهمپشایر در جمع خبرنگاران در خصوص ارسال تجهیزات توپخانه بیشتر به اوکراین پاسخ مثبت داد.

پیش از این یک مقام ارشد دفاعی آمریکایی اعلام کرده بود که نخستین محموله نظامی آمریکا برای اوکراین به عنوان بخشی از بسته ۸۰۰ میلیون دلاری امنیتی که بایدن مجوز آن را صادر کرده بود، درحال ورود به اوکراین است.

رسانه های آمریکایی پیش از این اعلام کرده بودند بسته ۸۰۰ میلیون دلاری آمریکا شامل ۱۱ فروند بالگرد می ۱۷، ۱۸ فروند توپ ۱۵۵ میلیمتر هوتزر و ۳۰۰ فروند پهپاد انفجاری دیگر است.

این در حالی است که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در نیویورک خواستار برقراری آتش بس چهار روزه در اوکراین همزمان با "هفته مقدس" مسیحیان ارتدوکس شد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد