اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

میوه ای که خواص آن برای سیستم ایمنی از دارو هم بیشتر است

موز یکی از محبوب ترین میوه ها برای همه افراد است. این میوه خوشمزه علاوه بر طعم خوبی که دارد، برای سیستم ایمنی نیز بسیار مفید بوده و می تواند سلامت آن را به شکل شگفت انگیزی ارتقا دهد.

به گزارش سایت طلا، موز به دلیل مواد مغذی مختلفی که درون خود جا داده است می تواند سیستم ایمنی شما را بهبود بخشیده و سلامت عمومی شما را ارتقا دهد.

1. احتمال ابتلا به آنفولانزا را کاهش می دهد: تحقیقات نشان داده است که موز به دلیل دارا بودن نوعی پروتئین خاص می تواند با چند سویه از ویروس آنفولانزا مبارزه کند.

آنفولانزا

2. احتمال ابتلا به سرطان کولورکتال را کاهش می دهد: سرطان کولورکتال سومین نوع شایع سرطان در بین مردان و زنان در ایالات متحده است و همچنین دارای سومین میزان مرگ و میر است. مصرف غذاهای غنی از نشاسته مقاوم مانند موز، می تواند به کاهش خطر ابتلا به این سرطان کمک کند.

3. سیستم ایمنی را بعد از ورزش کردن ارتقا می دهد: بر اساس مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۲ در PLOS One منتشر شد، افرادی که قبل از تایم‌آزمایی دوچرخه‌ سواری ۷۵ کیلومتری یک موز خوردند، واکنش‌ های ضعیف‌ تر سیستم ایمنی بدن را نسبت به ورزش شدید، از جمله سطوح پایین‌ تر التهاب ناشی از ورزش و استرس اکسیداتیو، نشان دادند.

سیستم ایمنی

4. عوارض بعد از جراحی را کاهش می دهد: نشاسته مقاوم، مانند آنچه در موز یافت می شود، ممکن است سلاح مخفی شما برای جلوگیری از پیامدهای نامطلوب پس از جراحی باشد.

5. سلامت کلی روده را افزایش می دهد: بسیاری از سلول های ایمنی بدن در روده زندگی می کنند که در نتیجه حفظ سلامت روده برای داشتن یک سیستم ایمنی قوی ضروری است. موز می تواند به شکل قابل توجهی سلامت روده را افزایش داده و محیط مناسبی را برای سلول های ایمنی فراهم کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد