اونس طلا2337.71
مظنه15,116,000
18 گرم3,489,500
ارزش سکه34,056,348
قدیم (بهار)38,800,000
جدید (امامی)41,900,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

افزایش قیمت طلا در تمام روز های این هفته، آیا روند صعودی ادامه دارد؟

طلا از ابتدای این هفته یک روند افزایشی داشته و قیمت آن بالاتر رفته است. اما آیا طلا می تواند روز های باقی مانده هفته را نیز در شرایط صعودی پشت سر بگذارد؟

به گزارش سایت طلا، سرمایه گذاران و دیگر فعالان بازار همچنان به تحولات روسیه و اوکراین توجه داشته و همراه با تشدید تنش ها قیمت این فلز ارزشمند همچنان در حال رشد بوده و تا امروز، تمام روز های این هفته را صعودی پشت سر گذاشته است.

قیمت طلا طی هفته گذشته به طور پیوسته در حال افزایش بوده است که نشان می دهد سرمایه گذاران بیشتر از سطح فعلی تورم و تشدید اقدامات نظامی روسیه در اوکراین نگران هستند تا اقدامات آتی فدرال رزرو برای کنترل نرخ تورم.

با توجه به افزایش تورم انتظار می رود که فدرال رزرو با قطعیت بالاتری در جلسه آینده خود نرخ تورم را به اندازه 50 واحد پایه (دو برابر جلسه قبل) افزایش دهد که می تواند به عنوان یک باد مخالف برای طلا عمل کند اما با این حال سرمایه گذاران در روز های اخیر توجه زیادی به این موضوع نداشته اند.

در روز گذشته قیمت طلا توانست تا بالاتر از 1980 دلار نیز صعود کند اما در ادامه روز اندکی از سود خود را کاهش داده و در نهایت در عدد 1976 دلار بسته شد. امروز نیز تا این لحظه طلا بدون تغییر زیادی در عدد 1977 دلار قرار دارد.

فدرال رزرو و برخی دیگر از تحلیلگران بر این باورند که فشار های تورمی پس از رسیدن به اوج از بین خواهد رفت اما این نگاه چندان واقع بینانه نیست. با توجه به جنگ روسیه و اوکراین قیمت نفت بار دیگر به بالای 100 دلار بازگشته است و افزایش نرخ انرژی باعث ادامه روند افزایشی تورم خواهد شد.

علاوه بر انرژی جنگ روسیه و اوکراین تاثیر بسیاری بر روی قیمت غذا داشته است. روسیه و اوکراین هر دو از بزرگترین صادر کنندگان گندم و ذرت هستند که با توجه به جنگ صادرات انها دچار اختلال شده که قیمت غذا را افزایش می دهد.

تا زمانی که جنگ در اوکراین ادامه داشته باشد، هزینه های غذا و انرژی در سطح جهان همچنان افزایش خواهد یافت. این به وضوح نشان می دهد که فشارهای تورمی محصول جانبی مسائل زنجیره تامین است که نمی توان آن را با افزایش نرخ بهره فدرال رزرو برطرف کرد یا کاهش داد.

باور اینکه تورم به اوج خود رسیده است، یک فرض غیر واقعی است که بر اساس این واقعیت است که بیشترین افزایش تورم در ایالات متحده و در سطح جهان مستقیماً به افزایش هزینه های انرژی و مواد غذایی نسبت داده می شود.

در حالی که بسیاری از تحلیلگران و فدرال رزرو همچنان اظهار می دارند که سطوح تورم کاهش خواهد یافت، تا زمانی که جنگ در اوکراین ادامه داشته باشد، این فرض منطقی نیست. به همین دلیل است که فعالان بازار به جای اقدامات آتی فدرال رزرو، بر سطوح تورم تمرکز می کنند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد