اونس طلا2381.37
مظنه14,566,000
18 گرم3,362,500
ارزش سکه32,817,198
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)40,700,000
نیم23,700,000
ربع15,000,000

هشدار دبیرکل ناتو در باره تشدید جنگ اوکراین

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو برخلاف سخنگوی کرملین که برای پایان جنگ اوکراین در آینده قابل پیش بینی، ابراز امیدواری کرده، هشدار داده که این جنگ وارد مرحله خطرناک تری می شود که شاید چندین سال ادامه یابد.

به گزارش سایت طلا از تارنمای بیزینس اینسایدر؛ دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی "ناتو" در گفت وگو با شبکه ان پی آر آمریکا هشدار داده که جنگ اوکراین شاید سال ها به طول انجامد و وحشیانه تر و بی رحمانه تر شود.

وی افزوده است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه هدف کلی خود را که تصرف کامل اوکراین است، تغییر نداده و بنابراین احتمال اینکه شاهد درگیری های بسیار سنگین تر وشدیدتر در روزهای آینده باشیم، وجود دارد.

این مقام ارشد ناتو؛ موافقت پوتین را برای مشارکت با حسن نیت در مذاکرات برای یافتن راه حل سیاسی برای این بحران بعید دانست و افزود: بنابراین باید آماده جنگ درازمدتی باشیم که به سختی می توان آن پیش بینی کرد. جنگ ها همیشه غیرقابل پیش بینی هستند و این جنگ هم شاید ماه ها و حتی سال ها به درازا بکشد.

از سوی دیگر خبرگزاری تاس روسیه به نقل از دیمیتری پسکوف سخنگوی پوتین گزارش داده که عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین ممکن است به زودی به پایان رسید، زیرا این کشور در مسیر دستیابی به اهداف خود در اوکراین پیشروی می کند.

وی افزوده که این عملیات ادامه دارد و به اهداف دست می یابد. ما هم از جنبه نظامی به صورت پیشروی عملیات و هم از جنبه دیگر در مذاکرات هیئت روس با همتایان اوکراینی، دستاوردهای چشمگیری داشته ایم.

پسکوف به شبکه اسکای نیوز نیز گفته بود که ارتش روسیه بیشترین تلاش خود را برای پایان دادن به این عملیات بکار بسته و ما امیدواریم که در روزهای پیش رو و آینده قابل پیش بینی، این عملیات چه با دستیابی به اهداف یا از طریق مذاکره میان هیئت های روسیه و اوکراین، به پایان برسد.

وی در باره اینکه آیا واقعا امکان پایان این جنگ در چند روز آینده وجود خواهد داشت، گفت: ما در باره آینده قابل پیش بینی سخن می گوئیم و در عین حال به تلفات چشمگیر نیروهای روسیه در این عملیات هم اذعان کرد.

ناتو برآورد می کند که از هنگام آغاز درگیری در ۶ هفته پیش (۲۴ فوریه/ ۵ اسفند ماه) تاکنون میان هفت هزار تا ۱۵ هزار نظامی روس جان خود را از دست داده که شامل شماری از فرماندهان ارشد ارتش روسیه می شود.

بر اساس تازه ترین آمار سازمان ملل متحد؛ تاکنون در این جنگ دستکم یک هزار و ۶۱۱ غیرنظامی جان خود را از دست داده و بیش از چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تن از اوکراین گریخته اند.

کشورهای غربی و اوکراین با متهم کردن مسکو به ارتکاب جنایت های جنگی، عضویت روسیه را در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد تعلیق کردند. این کشور بارها اعلام کرده که مناطق غیرنظامی را هدف حملات نظامی قرار نداده است.

استولتنبرگ سه شنبه گذشته هشدار داده بود که روسیه اقدام به تهاجم متمرکز به منطقه دونباس در شرق اوکراین خواهد کرد که استان های لوهانسک و دونتسک آن از سال ۲۰۱۴ برای جدایی از این کشور مبارزه می کنند.

وی پیش بینی کرده که روسیه در هفته های آتی برای تصرف سراسر دونباس و ایجاد پل زمینی به شبه جزیره کریمه، در شرق و جنوب اوکراین عملیات انجام دهد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد