اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

با انجام این کارها امسال جوان تر از هر سال دیگری بنظر برسید

خیلی وقت ها رعایت کردن یکسری نکات ساده می تواند اثرات بزرگی داشته باشد و به جوان تر بودن ظاهر و حال درونی مان کمک کند.

به گزارش سایت طلا، شما اگر بتوانید برخی از مراقبت های پایه ای از پوست خود را انجام دهید نیمی از مشکلات پوستی شما برطرف می شود و اینگونه می توانید از پیری پوست جلوگیری کنید.

از خورشید دوری کنید

درست است که خورشید تنها عامل پیری پوست نیست اما تقریبا 90 % علائم ظاهری پیری پوست از آفتاب منشا میگیرد ! اشعه UV باعث شکسته شدن الاستین پوست میشود که نتیجه اش چروک ، تغییر رنگ پوست و لکهای پوستی است . همیشه از یک کرم ضدآفتاب خوب با SPF حداقل 30 استفاده کنید ، چه هوا آفتابی باشد چه نباشد.

به اندازه ی کافی آب بنوشید

یک راز پوست جوان ، هیدراته بودن آن است . روزی 8 لیوان آب بنوشید و به مرور روند شاداب تر شدن پوستتان را ببینید ! برای این که این کار را به مواقع تشنگی محدود نکنید ، برای آب خوردن در طول روز ریمایندر بگذارید.

پوست جوان

به اندازه ی کافی بخوابید

وقتی میخوابید بدن هورمونهایی ترشح میکند که باعث بازسازی و تولید سلولهای جدید و جوان میشود . این زمان را غنیمت بدانید و قبل از خواب حتما از کرمهایی که رتینوئید یا بتا هیدروکسی اسید دارند استفاده کنید . استفاده کردن از روبالشتی ساتن به جای کتان ( که زبر است ) باعث میشود شکست کلاژن در پوستتان کمتر شود و دیرتر دچار چروک پوستی شوید .

از الکل و قهوه کمتر استفاده کنید

الکل و قهوه هر دو اگر زیاد مصرف شوند تاثیرات منفی روی پوستتان دارند . مصرف زیاد کافئین باعث تنگ شدن رگهای پوستی میشود در نتیجه نمیتوانند به اندازه ی کافی آنتی اکسیدان و مواد مغذی به سلولها برسانند تا کلاژن در پوست تولید شود . علاوه بر این قهوه و الكل باعث کم آب شدن بدن میشوند و پوست شادابی اش را از دست میدهد .

پیری پوست

منابع ویتامین C را فراموش نکنید

ویتامین C کلاژن بدن را به طور طبیعی بالا میبرد و باعث میشود که پوستتان ظاهر جوانتر و منعطف تری داشته باشد . مرکبات ، فلفل دلمه ای ، توت فرنگی ، گوجه فرنگی و سبزیجات کلمی مثل بروکلی ، کاهو و گل کلم منابع سرشار از ویتامین C هستند که میتوانید آنها را در رژیم غذایی روزمره تان وارد کنید .

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد