اونس طلا2376.64
مظنه14,536,000
18 گرم3,355,600
ارزش سکه32,749,608
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)40,700,000
نیم23,700,000
ربع15,000,000

فروش بزرگترین الماس سفید در خاورمیانه

بزرگترین الماس سفید کشف شده با نام صخره، در خاورمیانه به نمایش و فروش گذاشته می‌شود.

به گزارش سایت طلا ، خانه حراج کریستیز در دبی، برای اولین بار یک الماس سفید بزرگ را در تاریخ حراج‌ها به مردم ارائه کرد. این الماس قرار است در ماه می‌با قیمت پیش بینی شده ۳۰ میلیون دلار به فروش برسد.

به گزارش سایت العین، این الماس صخره نام دارد. صخره مشابه یک قطعه گلابی و به وزن ۲۲۸.۳۱ قیراط است. گفته شده این الماس حدود ۲۰ سال پیش در آفریقای جنوبی استخراج و صیقل داده شده است.

براساس گزارش‌ها، الماس صخره، پس از اولین نمایش عمومی در دبی از ۲۶ تا ۲۹ مارس به نیویورک سپس به ژنو منتقل می‌شود و در ۱۱ می‌ توسط کریستیز به حراج گذاشته می‌شود. راهول کاداکیا، رئیس جواهرات جهانی در کریستیز به خبرگزاری فرانسه گفت: "خاورمیانه همیشه از جواهرات و سنگ‌های قیمتی مهم بسیار استقبال کرده است."

او گفت: ما فکر کردیم خوب است که این الماس را برای اولین بار در منطقه‌ای که دارای تعداد زیادی کلکسیونر‌های مهم جواهرات است رونمایی کنیم. جولیان برونی، رئیس بخش فروش خصوصی جهانی جواهرات در کریستیز، اعلام کرد که این قطعه بزرگترین الماس سفیدی است که تا به حال برای فروش در تاریخ حراج ارائه شده و انتظار می‌رود ۳۰ میلیون دلار به فروش برسد.

راهول گفت: "ما در چند سال گذشته شاهد تقاضای زیادی در منطقه بوده‌ایم. کشور دبی و منطقه خلیج فارس همیشه بازار اصلی قطعات منحصر به فرد بوده است. " طبق گفته کریستیز، رکورد قبلی برای بزرگترین الماس سفید یک قطعه ۱۶۳.۴۱ قیراط بود که در نوامبر ۲۰۱۷ به قیمت ۳۳.۷ میلیون دلار فروخته شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد