اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

طلا در چند قدمی صعود به قیمت های بالای گذشته

قیمت طلا پس از چند هفته بلاتکلیفی و عدم تغییر هفته گذشته را صعودی پشت سر گذاشت و باعث شد تا احساسات صعودی بار دیگر در بازار زنده شود.

به گزارش سایت طلا، فلز زرد پس از یک هفته صعودی دیگر حال در حال حرکت به سمت سطح کلیدی 2000 دلاری است. با این حال همچنان برخی موانع فنی در سر راه طلا قرار دارد که باید برطرف شود.

قیمت طلا طی هفته گذشته علیرغم افزایش شدید بازدهی خزانه داری آمریکا، توانست رشد 1.3 درصدی را تجربه کند. علاوه بر این طلا با وجود موضع گیری تهاجمی تر فدرال رزرو به رشد خود ادامه داد.

هفته گذشته جروم پاول رئیس فدرال رزرو اعلام کرد که این بانک ممکن است پس از افزایش 25 واحدی نرخ بهره در هفته های گذشته، حال نرخ بهره را به میزان 50 واحد پایه افزایش دهد تا با تورم مقابله کند.

به گفته نیکی شیلز کارشناس بازار، افزایش نرخ بهره معمولا برای طلای بدون بهره منفی است، اما در حال حاضر واگرایی مداوم بین این دو طبقه دارایی، حساسیت جدید بازار به تورم و نیاز سرمایه گذاران به خرید دارایی‌ های واقعی از جمله طلا باعث صعود قیمت شده است.

کارشناسان بر این باورند که فدرال رزرو برای مقابله با تورم در حال افزایش نرخ بهره است اما با این وجود ضعف اقتصاد تحمل بالا بودن نرخ بهره را نخواهد داشت و می تواند باعث ایجاد رکود شدید شود.

به طور کلی می توان این محیط را برای طلا سازنده دانست. تحلیلگران انتظار دارند که در این هفته قیمت طلا همچنان به صعود خود ادامه دهد و در صورتی که شرایط تغییر خاصی نکند، قیمت این فلز ارزشمند به 2000 دلار برسد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد