اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

چگونه قهوه ساز نسپرسو را تمیز کنیم؟

قهوه‌ساز‌ های نسپرسو دستگاه‌های کاربردی هستند که از کپسول‌های یک‌ بار‌ مصرف استفاده می‌ کنند. این دستگاه‌ها معمولاً مشکل خاصی ایجاد نمی ‌کنند ولی باید مرتباً تمیز شوند.

قهوه‌ ساز‌های نسپرسو دستگاه‌های کاربردی هستند که از کپسول‌های یک‌ بار‌ مصرف استفاده می‌ کنند. این دستگاه‌ها معمولاً مشکل خاصی ایجاد نمی ‌کنند ولی باید مرتباً تمیز شوند. باید هر روز سینی تخلیه را تمیز کنید، ظرف کپسول را خالی کنید و آب دستگاه را عوض کنید. همچنین اگر هر سه ماه یک بار دستگاه را رسوب ‌زدایی کنید، دستگاه تمیز‌ شده و بهتر کار می‌کند.

سینی تخلیه را روزانه تمیز کنید. سینی تخلیه را هر روز از داخل دستگاه نسپرسو خارج کنید و بشویید. برای انجام این کار از مایع ظرفشویی و یک عدد دستمال تمیز استفاده کنید. در صورت وجود رسوب داخل سینی تخلیه ، حتماً آن را پاک کنید. سینی را با آب گرم بشویید و بگذایدر در مجاورت هوا خشک شود. ظرف کپسول را نیز با همین روش تمیز کنید.اگر سینی تخلیه را مرتب تمیز نکنید، باعث رشد باکتری و قارچ خواهد شد.

مخزن آب را روزانه بشویید. وقتی سینی تخلیه را تمیز می ‌کنید، مخزن آب و درب آن را خارج کنید. مخزن و درب را با یک مایع ظرفشویی ملایم بشویید و با آب گرم آبکشی کنید تا کف روی آن‌ها کاملاً تمیز شود. اگر هر روز از دستگاه نسپرسو استفاده نمی‌کنید، مخزن و درب را چند روز یک بار بشویید. قبل از اینکه مخزن و درب را سر جایشان قرار بدهید، بگذارید در مجاورت هوا کاملاً خشک شوند. می ‌توانید آن‌ها را با یک دستمال تمیز هم خشک کنید.نگذارید آب داخل مخزن بماند زیرا باعث رشد قارچ یا باکتری می‌شود.

لنز ردیاب کپسول را با یک دستمال نرم پاک کنید. لنز را با یک دستمال نرم و خشک به‌ آرامی پاک کنید. نیازی به استفاده از آب یا صابون نیست. هدف از انجام این کار فقط پاک‌ کردن لکه ‌های روی لنز است. لنز ردیاب کپسول داخل دستگاه قرار گرفته است. بعد از خارج‌ کردن ماژول تعمیر و نگه ‌داری که به سینی تخلیه متصل است و لیوان‌ها را نگه می ‌دارد، می ‌توانید به لنز دسترسی پیدا کنید.

قسمت‌های خارجی دستگاه را مرتباً پاک کنید. خروجی قهوه و پوشش خارجی دستگاه باید مرتباً پاک شوند پس بهتر است چند بار در هفته این کار را انجام بدهید. از یک دستمال مرطوب و تمیز برای پاک‌ کردن دستگاه استفاده کنید.دهانه ‌ی خروجی قهوه جایی است که قطره‌های قهوه از آنجا خارج شده و داخل لیوان می ‌ریزند. با یک دستمال، هر نوع آلودگی یا رسوب را پاک کنید.لبه‌ های خارجی و دیواره‌ی داخلی را (جایی که نگهدارنده‌ی کپسول قرار می ‌گیرد) کامل پاک کنید.

از پاک‌ کننده‌های قوی برای پاک ‌کردن دستگاه نسپرسو استفاده نکنید. هنگام پاک ‌کردن این دستگاه‌ها هرگز از پاک‌ کننده‌های قوی یا شوینده استفاده نکنید. فقط از مواد شوینده ملایم و بدون بو استفاده کنید. از اسفنج برای تمیز‌کردن دستگاه استفاده نکنید و این کار را فقط با دستمال‌ نرم انجام دهید. قطعات دستگاه را به‌هیچ‌ وجه داخل آب یا مایعات دیگر غوطه‌ ور نکنید.

هر سه ماه یک باردستگاه را رسوب زدایی کنید. دستگاه نسپرسو باید تقریباً هر سه ماه یک بار رسوب ‌زدایی شود. اگر زیاد از آن استفاده می ‌کنید، باید بعد از استفاده‌ از ۳۰۰ عدد کپسول دستگاه را رسوب ‌زدایی کنید. بعضی از دستگاه‌ها یک چراغ مخصوص دارند که در مواقعی که به رسوب ‌زدایی نیاز هست، چشمک می‌زند. اگر دستگاه را به برنامه‌ ی آنلاین آن متصل کنید، برنامه خودش زمان رسوب ‌زدایی را بهتان اطلاع می ‌دهد.

دستگاه را آماده کنید. قبل از شروع کار اطمینان پیدا کنید که هیچ کپسولی داخل ظرف کپسول نمانده است. همچنین باید سینی تخلیه را خالی کنید. تمام قطعات را سر جایشان بگذارید و سپس ماشین را روشن کنید.

دستگاه را روی حالت رسوب ‌زدایی بگذارید. بسته به مدل دستگاه باید دکمه‌ های متفاوتی را برای تنظیم دستگاه روی حالت رسوب ‌زدایی فشار بدهید. با انجام این کار، دکمه‌ ها چشمک می ‌زنند و دستگاه بوق می ‌زند و به این معنی است که دستگاه در حالت رسوب ‌زدایی قرار گرفته است.

مخزن را با مایع رسوب ‌زدا پر کنید. محلول رسوب ‌زدای نسپرسو را داخل مخزن آب بریزید. سپس نیم لیتر آب به آن اضافه کنید. درب دستگاه را ببندید و یک ظرف نسبتاً بزرگ زیردهانه ‌ی خروجی قهوه قرار بدهید تا آب خارج ‌شده از دستگاه داخل آن بریزد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد