اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
گزارش آگهی

پولکادات چیست و آینده آن چگونه است؟

دنیای کریپتوکارنسی بدون حضور شبکه‌های بلاک چین و قابلیت‌هایی که دارند، موفق نخواهد بود و عملاً نمی‌توان بدون آن‌ها به معاملات ارزهای دیجیتال پرداخت.

دنیای کریپتوکارنسی بدون حضور شبکه‌های بلاک چین و قابلیت‌هایی که دارند، موفق نخواهد بود و عملاً نمی‌توان بدون آن‌ها به معاملات ارزهای دیجیتال پرداخت. برای این که بتوانید درک بهتری از پرسش «پولکادات چیست» داشته باشید، لازم است که در مورد بلاک چین‌ها بیشتر مطالعه کنید. بلاک چین‌ها به دلیل غیر متمرکز بودنشان و قابلیت‌های دیگر از جمله برآورده کردن چیزهایی که در دنیای واقعی غیر ممکن است، مشهور شده‌اند؛ از طرفی، همین شبکه‌ها دارای مشکلات بسیاری از جمله مقایس‌پذیری، کُندی در سرعت و هزینه‌های بالای تراکنش‌ها هستند. پولکادات هم دقیقاً به همین دلیل خلق شده است تا این مشکلات را برطرف کند.

برای پاسخ به پرسش پولکادات چیست، باید به یک نکته بسیار مهم اشاره کنیم. تصور کنید که شبکه‌های بلاک چین حلال مشکلات دنیای واقعی هستند؛ حالا به این فکر کنید که بلاک چین‌ها هم دارای نقاط ضعفی هستند که با استفاده از قابلیت‌های پولکادات می‌توان آن‌ها را برطرف کرد؛ این، یعنی نور علی نور! برای اطلاعات بیشتر در مورد این شبکه و آینده پولکادات، با ما همراه باشید!

پولکادات چیست؟

اگر با چاقوهای سوئیسی آشنا باشید، به خوبی می‌دانید که این ابزار علاوه بر چاقو، ابزار دیگری هم مثل ناخن‌گیر، در بازکن و غیره هم در خود جا داده است. اگرچه تیم توسعه‌دهنده پولکادات، از این شبکه به عنوان یک چاقوی سوئیسی یاد نمی‌کنند، اما قابلیت‌هایی که در آن تعبیه شده‌اند، از این شبکه یک ابزار همه‌کاره و تمام‌عیار ساخته‌اند. پولکادات (Polkadot) نسلی جدید و پیشتاز از شبکه‌های بلاک چین است که به منظور اتصال تمامی بلاک چین‌ها به یک شبکه واحد طراحی شده است. برای درک بهتر از پرسش پولکادات چیست، بهتر است که بحث را با یک مثالی کاملاً ملموس پیش ببریم.

اگر همین حالا از شما سوال شود که اینترنت چیست، احتمالاً می‌گویید که اینترنت، شبکه‌ای است که تمامی انسان‌ها و شبکه‌های مختلف را به یکدیگر متصل می‌کند و همین اتفاق باعث شده است که جهان به دهکده‌ای کوچک تبدیل شود. پولکادات هم دقیقاً همین عملکرد را دارد و به عبارت ساده‌تر، به عنوان اینترنت شبکه‌های بلاک چین محسوب می‌شود. همین اتصال یکپارچه شبکه‌های مختلف بلاک چین به یکدیگر باعث می‌شود که نقاط ضعف آن‌ها کاهش یابد و کاربران بتوانند با تکیه بر نقاط قوت هر شبکه بلاک چین، معاملات خود را با موفقیت ثبت کنند.

نکته جالب اینجاست که پولکادات مهم‌ترین رقیب شبکه اتریوم شناخته می‌شود و قصد دارد که همه‌چیز را غیر متمرکز تر از این شبکه بلاک چین بسازد. پولکادات هم مثل اتریوم دارای ارز دیجیتال بومی خود است که آن را با نماد دات (DOT) می‌شناسند. تمامی صرافی‌های مجاز و فعال ایرانی دنیای کریپتوکارنسی مثل والکس، خرید سریع پولکادات را فراهم کرده‌اند. بسیاری از معامله‌گران و تریدرهایی که خرید اتریوم از والکس را تجربه کرده‌اند، معامله پولکادات را پیشنهاد می‌دهند. در ادامه این مقاله به صورت مفصل در مورد آینده پولکادات هم به بحث خواهیم نشست تا بدانید که چشم‌انداز پولکادات چیست.

آینده و چشم‌انداز پولکادات چیست؟

برای این که چشم‌اندازی کامل از آینده پولکادات و توکن اختصاصی آن یعنی DOT داشته باشید، کافی است که ارزش کنونی آن را ارزیابی کنید و کمی به دنیای کریپتوکارنسی هم مسلط باشید. برای مثال احتمالاً خبر دارید که قیمت کنونی ارزشمندترین ارز دیجیتال دنیا یعنی هر واحد بیت کوین حدوداً 900 میلیون تومان است. باقی ارزهای دیجیتال هم که در مقام‌های بعد از BTC ایستاده‌اند، همین وضعیت را دارند و قیمت آن‌ها به ریال، تقریباً گران تمام می‌شود. برای درک بهتر از پرسش آینده پولکادات چیست، بهتر است که جدول زیر را برای چند لحظه مرور کنید:

عناوین مقدار
قیمت کنونی پولکادات (DOT) 18.78 دلار = 490.936 هزار تومان
معاملات روزانه DOT بیش از یک میلیارد و 932 میلیون دلار
حجم بازار بیش از 18 میلیارد و 554 میلیون دلار
اندازه سکه در گردش بیش از 987 میلیون DOT
عرضه کل در دنیای کریپتوکارنسی بیش از یک میلیارد و 103 میلیون DOT

همان‌طور که در جدول بالا مشاهده می‌کنید، قیمت کنونی هر واحد DOT کمتر از 500 هزار تومان معامله می‌شود و رشد اخیر آن برابر با +9.97 درصد ارزیابی شده است. حالا بیایید، نگاهی به ارز کنونی یک واحد اتر (توکن اختصاصی شبکه اتریوم) داشته باشیم. قیمت هر واحد اتر (Ether) در حال حاضر برابر با 2.576 دلار است که با احتساب دلار 25 هزار تومانی، حدوداً 64 میلیون و 400 هزار تومان آب می‌خورد. در ضمن، قیمت اتر در روزهای گذشته با کاهش 29.74 درصدی مواجه شده است و فعلاً وضعیت خوبی را پشت سر نمی‌گذارد. با این اوصاف، توصیه می‌شود که خیلی سریع، برنامه‌ریزی خرید DOT را در سبد خود قرار دهید تا سودآوری قابل توجهی را تجربه کنید.

پولکادات؛ حلال مشکلات شبکه‌های بلاک چین

برای این که بدانید، دیگر کاربردهای پولکادات چیست، باید در مورد کارایی آن برای شبکه‌های بلاک چین، مطالعه‌ای داشته باشید. برای مثال، همان‌طور که در ابتدای این مقاله اشاره کردیم، پولکادات می‌تواند تمامی باگ‌ها و ضعف‌های شبکه‌های بلاک چین را از بین ببرد و با اتصال همه آن‌ها به یکدیگر، محیطی یکپارچه و قدرتمند را به وجود بیاورد. بسیاری از شبکه‌های بلاک چین به یک مشکل بزرگ مبتلا هستند که از آن با عنوان مقایس‌پذیری یاد می‌شود.

طرح یک مثال و باقی ماجرا در مورد DOT

بگذارید تا پاسخ به پرسش «کاربرد پولکادات چیست» را با طرح یک مثال، توضیح دهیم. برای مثال فرض کنید که در دنیای ما شرایطی پیش آمده است که در آن با استفاده از بلاک چین‌های مختلف می‌توان تمامی امور مهم و حتی روزمره را به راحتی و با تکیه بر قراردادهای هوشمند انجام داد.

مثلاً فرض کنید که شما با یک ماشین در خیابان طالقانی تصادف کرده‌اید و بدنه ماشین شما دچار آسیب شده است. در این حالت، یک بلاک چین به صورت هوشمندانه میزان آسیب وارد شده به بدنه را محاسبه می‌کند، اطلاعات آن را به بلاک چین مربوط به ثبت حادثه می‌فرستد، این اطلاعات باهم به بلاک چین پلیس راهنمایی و رانندگی فرستاده می‌شوند و در نهایت، بلاک چین بیمه بدنه، میزان هزینه خسارات را برآورد می‌کند. چنین سیستم منسجم، هوشمندانه و یکپارچه‌ای نیازمند پولکادات است.

حالا که با تمامی مزایای پولکادات، پاسخ به سوال پولکادات چیست و آینده DOT به خوبی آشنا شده‌اید، کافی است که سریعاً تصمیم خود را بگیرید و وارد دنیای معاملات این شبکه بلاک چین شوید. در ضمن، یکی دیگر از مزایای این شبکه بلاک چین این است که هر کاربری می‌تواند روی آن، بلاک چین و ارز دیجیتال اختصاصی خود را ایجاد و قوانین آن را روی مدل‌های امنیتی پولکادات راه‌اندازی کند.

دو کلام حرف حساب

دنیای واقعی ما روی سیستم شبکه‌های بلاک چین شبیه‌سازی شده‌اند و قرار است که با استفاده از قابلیت‌های این شبکه‌ها به تمامی مشکلاتی که هم‌اکنون با آن‌ها روبه‌رو هستیم، پایان داده شود. از طرفی، شبکه‌های بلاک چین هم با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو هستند و برای این مشکلات باید چاره‌ای اندیشید و پولکادات، حلال همه این مشکلات است. در این مطلب به مسئله پولکادات چیست و آینده آن چگونه ارزیابی می‌شود، پاسخ دادیم و ارزش کنونی آن را معادل با 480 هزار تومان ارزیابی کردیم.

در این مقاله ما سعی کردیم تا به پرسش مهم پولکادات چیست، پاسخ کامل و مفصلی بدهیم و تمامی نکات آن را زیر ذره‌بین ببریم. در ضمن، سریع‌ترین روش خرید و فروش ارز دیجیتال اختصاصی پولکادات یعنی DOT را هم در اختیار شما گذاشتیم تا هیچ نکته‌ای از قلم باز نماند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد