اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

میزبانی انگلیس از رهبران بالتیک و نوردیک برای فشار بر روسیه

نخست‌وزیر انگلیس به زودی میزبان رهبرانی از کشورهایی در امتداد جناح شمال غربی روسیه خواهد بود تا درباره راه‌های واکنش به حمله پوتین به اوکراین از جمله یافتن راه‌های جدیدی برای منزوی کردن اقتصاد روسیه رایزنی کند.

به گزارش سایت طلا به نقل از خبرگزاری رویترز، رهبرانی از کشورهایی در "نیروی اعزامی مشترک" که یک گروه تحت رهبری انگلیس متشکل از دانمارک، استونی، فنلاند، ایسلند، لتونی، لیتوانی، هلند، نروژ و سوئد است، سه‌شنبه برای مذاکراتشان در لندن گرد هم می‌آیند.

دفتر بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد انتظار می‌رود این رهبران روی مانورهای نظامی بیشتر در آتلانتیک شمالی و دریای بالتیک موافقت کنند و درباره جنگ در اوکراین و امنیت انرژی رایزنی صورت بگیرد.

در این بیانیه آمده است: امنیت اروپایی با حمله روسیه به اوکراین به لرزه درآمد و ما در کنار شرکایمان دست به اقداماتی می‌زنیم تا اطمینان حاصل کنیم قدرتمندتر و متحدتر از قبل بیرون می‌آییم.

در بیانیه دفتر جانسون تاکید شد: اطمینان یافتن از اینکه ما مقابل تهدیدات پوتین مقاوم هستیم، باید فراتر از پایگاه‌های نظامی ما باشد و ما در کنار شرکایمان در امتداد دریای شمال و بالتیک باید اطمینان حاصل کنیم که از دخالت روسیه و تاثیر آن بر منابع انرژی و ارزش‌هایمان مصون هستیم.

انگلیس به دنبال حمله ۲۴ فوریه روسیه به اوکراین که امروز یکشنبه وارد هجدهمین روز خود شد، صدها شخص و نهاد روسی را تحریم کرده و تاکید دارد تا واردات نفت از روسیه را ممنوع کرده و به شرکت‌های روسی اجازه افزایش بدهی و حقوق صاحبان سهام را ندهد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد