اونس طلا2376.64
مظنه14,536,000
18 گرم3,355,600
ارزش سکه32,749,608
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)40,700,000
نیم23,700,000
ربع15,000,000

یک کشتی پس از 107 سال از غرق شدنش در کف دریا پیدا شد

دانشمندان یکی از دست‌نیافتنی‌ترین لاشه‌های کشتی جهان را ۱۰۷ سال بعد از غرق شدن پیدا کردند و از آن فیلم گرفتند.

به گزارش سایت طلا، ایندیورنس کشتی متعلق به ارنست شکلتون، یکی از کاوشگران جنوبگان بود. لاشه این کشتی در بستر دریای ودل رصد شده است.

ایندیورنس در سال ۱۹۱۵ گرفتار یخ‌های شناور بر دریا شد، و مسافران آن با پای پیاده و قایق‌های کوچک به طرز معجزه‌آسایی نجات پیدا کردند.

ویدیوهای ثبت شده از لاشه ایندیورنس نشان می‌دهد که تکه‌های به جا مانده به طرز معجزه‌آسایی از آسیب فرسایش در امان مانده‌اند.

صندوق میراث دریایی فالکلندز پروژه یافتن ایندیورنس را با استفاده از روبات‌های زیردریایی و ردیاب‌های صوتی به انجام رساند.

ایندیورنس سه‌هزار متر زیر دریا است. لاشه آن از سوی پیمان جهانی جنوبگان یک اثر تاریخی محسوب می‌شود و باید دست‌نخورده باقی بماند. از همین رو هیچ بخشی از این کشتی به سطح آورده نخواهد شد.

داستان کشتی ایندیورنس از دو جهت حائز اهمیت است. اول، به خاطر ماجرای سفر اکتشافی شکلتون برای عبور از جنوبگان. این سفر قرار بود اولین عبور زمینی از جنوبگان باشد، اما با غرق شدن ایندیورنس ناتمام ماند.

دلیل دوم چالش یافتن کشتی است . دریای ودل تقریبا به صورت ثابت پوشیده از یخ ضخیم است، مشابه با همان یخی که ایندیورنس را شکافت. نزدیک شدن به لاشه کشتی به اندازه کافی سخت هست، چه برسد به انجام تحقیقات درباره آن.

اما این پروژه در نهایت با موفقیت انجام شد، و دانسته‌های بیشتری درباره سفر ارنست شکلتون و همراهانش در اختیار ما قرار خواهد گرفت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد