اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

چند نکته درباره ساخت عطر که هر کسی باید بداند

عطر سازی که هنر ساخت عطر است تولد یافته در منطقه بین النهرین (به طور دقیق تر مصر ) است و سابقه آن به ۲۰۰۰ سال پیش برمی گردد .

عطر سازی که هنر ساخت عطر است تولد یافته در منطقه بین النهرین (به طور دقیق تر مصر ) است و سابقه آن به ۲۰۰۰ سال پیش برمی گردد . در طی آن روزها عطر ها عمدتاً از ادویه ها (مثل گشنیز )، مغز بادام ، ترنج و گیاهان و برگ های مختلف ساخته می شد.

خیلی جالب است که بدانید درهمان روزهای اولیه ساخت عطر مصری ها از گلها برای ساخت عطر استفاده نمی کردند و استفاده از گلها برای ساخت عطریات و رایحه های خوش بو برای اولین بار توسط دانشمندان ایرانی ابتکار شد؛ ایرانی ها در اولین نوبت از گل رز برای ساخت عطر استفاده کردن ،این عصاره درجا بین استفاده کننده گان عطر و ادکلن سرو صدا بلند کرد ،علت آن هم گیرایی و ظرافت این رایحه طبیعی بود و اینکه تا آن زمان هیچ وقت از گل ها برای ساخت عطریات استفاده نشده بود.

به هر حال امروزه با تجاری شدن تولید عطر و گسترش تکنولوژی ،تکنیک های تولید عطر و ادکلن به طور قابل ملاحظه ای تغییر کرده است و ساخت وطراحی عطر به شغلی که نیاز به دانش و تجربه ای گسترده دارد تبدیل شده است.

امروزه همچنین علم پیدایش و اصلاح گیاهان توسط تولید کنندگان عطر مورد استفاده قرار می گیرد . و خیلی غیر عادی نیست که بفهمیم که سازندگان و طراحان عطر از چه منابع مصنوعی برای ساخت عطرشان استفاده می کنند .

اگر چه اکثر سازندگان عطر و ادکلن دوست ندارند راز های پشت عطرشان فاش شود اما مطمئنیم که در ساخت این مواد از منابع مختلفی استفاده می شود که شامل گیاهان (گل ها ،میوه ها ،برگ ها،دانه های گیاهی ، صمغ های گیاهی و …) حیوانات (مشک ،موم عسل ،مشک زباد،… ) و منابع مختلف طبیعی است.

اولین قدم شامل فهمیدن دسته بندی و تفکیک عناصر مختلف موجود در روغن عطر است .این عناصر به طوراساسی به چهار دسته بر اساس نقشی که بازی میکنن که شامل رایحه های اساسی ، تعدیل کننده ها ، آمیزنده ها ،ثابت کننده ها است تقسیم می شوند؛ و خود عناصر اساسی را می توان به خوبی به سه دسته عناصر اصلی ، عناصر میانی ، عناصر پایه ای عطر و ادکلن تقسیم کرد .

در قدم بعدی این روغن خاص با آب و اتیل الکل مخلوط می شوند و حداقل تا دو هفته درون تانکر های ویژه نگهداری می شود و در موقع خروج از آنها رسوبات آن به خوبی فیلتر می شوند .

البته باید اشاره کرد که امروزه بیشتر دستگاه ها و واحد های تولید عطر ترجیح می دهند به جای تولید محصولات مختلفشان از پایه به خاطر مزایای زیاد آن و صرفه اقتصادی عطرهایی با ترکیبات اولیه ثابتی تولید کنند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد