اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

چگونه کفش هایمان را سریع خشک کنیم؟

راه‌ رفتن با کفش های خیس می ‌تواند باعث تاول ‌زدن پاها یا کپک‌ زدن کفش ها شود. اگر زمان زیادی برای خشک کردن کفش‌ ها ندارید، می ‌توانید آن‌ها را داخل خشک ‌کن لباس شویی، یا با استفاده از پنکه یا روزنامه خشک کنید.

راه‌ رفتن با کفش های خیس می ‌تواند باعث تاول ‌زدن پاها یا کپک‌ زدن کفش ها شود. اگر زمان زیادی برای خشک کردن کفش‌ ها ندارید، می ‌توانید آن‌ها را داخل خشک ‌کن لباس شویی، یا با استفاده از پنکه یا روزنامه خشک کنید. بهتر است هنگام انتخاب هرکدام از این روش‌ها ، نوع و جنس کفش ها را در نظر بگیرید تا آسیبی به آن ها وارد نشود. در ادامه نکاتی را برای خشک کردن کفش ها گفته ایم با ما همراه باشید.

یک

نوع و جنس کفش را بررسی کنید. اگر جنس کفش از الیاف مصنوعی یا کتان است و کف آن نیز سفت یا لاستیکی نیست، می ‌توانید آن‌ها را داخل خشک کن بیندازید. کفش‌ های چرمی، کفش‌ های ورزشی با کفی لاستیکی، صندل‌ها و کفش های ساخته ‌شده از مواد ضد‌ آب را نباید داخل ماشین لباس ‌شویی یا خشک کن قرار بدهید.

دو

اگر کفش هایتان گلی یا کثیف هستند، ابتدا آن‌ها را بشویید. می‌ توانید آن‌ها را با شیلنگ آب یا داخل ماشین لباس‌ شویی بشویید. ابتدا محفظه‌ ی ماشین لباس ‌شویی را با چند عدد حوله‌ ی قدیمی پر کنید. برای تمیز کردن کفش از آب گرم و مواد شوینده‌ ی ملایم استفاده کنید. اگر کفش هایتان خیس هستند، الان بهترین زمان برای شستن آن‌ها است.

سه

بند کفش ها را در بالای درب خشک کن به هم گره بزنید. سپس درب را با ‌دقت و به‌ آرامی ببندید. بندها باید ‌زمانی که درب را می‌بندید، از درب بیرون بمانند. آویزان ‌کردن کفش ها روی درب از وارد ‌شدن ضربه جلوگیری می‌ کند. اگر کفش ها داخل محفظه ثابت نشوند، ممکن است به خشک کن یا کفش‌ ها آسیب وارد شود.

چهار

یک پنکه ‌ی پایه ‌دار یا رومیزی محکم پیدا کنید. اندازه ‌ی پنکه باید بلندتر از طول کفش‌ها باشد و همچنین به اندازه‌ ی کافی محکم باشد تا بتوانید کفش‌ها را از آن آویزان کن‍ید. پنکه را در انباری یا اتاق لباس‌ شویي بگذارید. سپس یک حوله جلوی پنکه پهن کنید تا در حین خشک شدن کفش‌ ها، ذرات آب اضافه هم گرفته شود.

پنج

تعدادی روزنامه آماده کنید. صفحاتی را که جوهر زیاد یا عکس دارند را کنار بگذارید زیرا ممکن است جوهر به کفش بچسبد. جوهر را می ‌توانید به ‌راحتی از کفش های چرم تیره پاک کنید.اگر نگران جوهری ‌شدن کفش‌هایتان هستید، آن‌ها را به ‌صورت وارونه در جعبه‌ ای پر از برنج قرار دهید. درب جعبه را محکم ببند و بعد از ۲ ساعت ببین کفش ها خشک شده‌اند یا خیر.

شش

اگر از روش خشک کن برای خشک کردن کفش های سنگین ورزشی استفاده می ‌کنید و بند کفش ها آن‌ها را نگه نمی ‌دارد، بند ها را به چوب لباسی ببندید. چوب لباسی از سرخوردن بندها از روی درب خشک کن جلوگیری می ‌کند. برای خشک کردن کفش های جیری که کثیف هستند، از روش خشک کردن با روزنامه استفاده کنید و سپس کفش ها را بعد از خشک شدن با یک برس پاک کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد