اونس طلا2301.29
مظنه14,796,000
18 گرم3,415,600
ارزش سکه33,335,388
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

چگونه بفهمیم گربه ها دعوا یا بازی می کنند؟

تظاهر به عصبانیت یا دعوای ساختگی بخشی طبیعی از رفتار گربه‌ها است. با این حال در بیشتر مواقع تشخیص اینکه گربه‌ها بازی می ‌کنند یا واقعاً می ‌جنگند سخت است.

تظاهر به عصبانیت یا دعوای ساختگی بخشی طبیعی از رفتار گربه‌ها است. با این حال در بیشتر مواقع تشخیص اینکه گربه‌ها بازی می ‌کنند یا واقعاً می ‌جنگند سخت است. برای تشخیص این موضوع باید زبان بدن آن‌ها را به ‌دقت بررسی کنید و همچنین به ماهیت دعوا توجه کنید. گربه‌ هایی که با‌ هم بازی می‌کنند معمولاً این کار را به نوبت انجام می ‌دهند. مواقعی که گربه‌ ها با‌ هم دعوا می‌کنند سعی کنید با ایجاد صدای بلند یا گذاشتن مانع بین آن‌ها از این کار جلوگیری کنید.

یک

به ‌صدای غر‌غر یا هیس‌هیس گربه‌ها توجه کنید. گربه‌ها معمولاً هنگام بازی سر‌و‌صدای زیادی ایجاد نمی ‌کنند. اگر هم صدایی ایجاد کنند، بیشتر صدای میو است تا هیس‌هیس یا غر‌غر. اگر گربه‌ها پشت‌ سر‌هم هیس‌هیس یا غر‌غر می‌ کنند، احتمالاً در حال جنگ هستند.

دو

به گوش‌های آن‌ها توجه کنید. گوش‌ های گربه ‌ها هنگام دعوای ساختگی به ‌سمت جلو، بالا یا کمی متمایل به عقب قرار می‌ گیرد. اما اگر دیدید گوش‌های گربه‌ ها به‌ سمت عقب جمع شده یا به سرشان چسبیده است، به‌ احتمال زیاد در حال جنگیدن هستند.

سه

پنجه‌ ها را بررسی کنید. گربه ‌هایی که در‌ حال بازی هستند، معمولاً پنجه ‌هایشان را غلاف یا جمع می‌ کنند و حتی اگر پنجه ‌هایشان باز باشد از آن‌ها برای صدمه ‌زدن عمدی به ‌گربه‌ ی دیگر استفاده نمی‌ کنند. اما اگر می ‌بینید گربه‌ ها از پنجه‌ هایشان برای آسیب ‌رساندن یا صدمه ‌زدن به یکدیگر استفاده می ‌کنند، به‌ احتمال زیاد در حال جنگ هستند.

چهار

به نحوه ‌ی گاز‌گرفتن گربه‌ ها توجه کنید. گربه‌ها هنگام بازی به ‌آرامی گاز می‌گیرند و آسیب زیادی به یکدیگر وارد نمی‌ کنند. اگر متوجه شدید یکی از گربه ‌ها دیگری را با قصد آسیب ‌زدن گاز می‌ گیرد، به‌ احتمال زیاد آن‌ها در حال جنگیدن هستند. برای ‌مثال اگر یکی از گربه‌ها از درد فریاد می‌زند و هیس‌هیس (یا غر‌غر) می‌کند ، احتمالاً گربه‌ها در حال جنگیدن هستند. معمولاً گربه‌ها موقع بازی مدام همدیگر را گاز می‌گیرند. اگر متوجه شدید یکی از گربه‌ ها مرتباً دیگری را گاز می‌گیرد و گربه‌ی دیگر سعی دارد از چنگش فرار کند ، بعید است آن‌ ها در حال بازی باشند.

پنج

حالت بدن گربه را بررسی کنید. بدن گربه ‌هایی که به‌ صورت ساختگی دعوا می‌کنند به ‌سمت جلو خم می‌شود اما اگر متوجه شدید گربه‌ها بدنشان را به ‌سمت عقب خم کرده‌اند طوری که قصد ضربه ‌زدن به یکدیگر را دارند ، احتمالاً در حال جنگیدن هستند.

شش

مو‌های گربه‌ها را بررسی کنید. مو‌های بدن گربه‌ ها هنگام دعوا به‌ حالت سیخ شده قرار می‌گیرد. آن‌ها این کار را برای بزرگ ‌نشان دادن جثه‌ ی خودشان انجام می‌دهند. بنابراین اگر متوجه ‌ی مو‌های پف ‌کرده در قسمت دم، بدن یا هر دو قسمت شدید، به ‌احتمال زیاد گربه‌ ها در حال جنگیدن هستند.

هفت

به رفتار‌ های متقابل گربه‌ها توجه کنید. در یک دعوای ساختگی، گربه‌ها به‌ نوبت به همدیگر حمله می‌ کنند. به‌‌عبارت دیگر، آن‌ها به ‌صورت مساوی نقش حمله‌ کننده و مدافع را بین خودشان تقسیم می‌کنند. این قانون در مواقعی که گربه‌ها در حال تعقیب یکدیگر هستند نیز صادق است و به‌ جای اینکه دائماً یک گربه دیگری را تعقیب کند باید هر‌ دوی آن‌ها این کار را انجام بدهند.

هشت

سرعت مبارزه را بررسی کند. گربه‌ هایی که به ‌صورت ساختگی با‌ هم می‌ جنگند، چندین بار مبارزه را متوقف و دوباره شروع می ‌کنند. این کار به آ‌ن‌ها اجازه می‌ دهد تا کمی استراحت کرده و موقعیت خودشان را تغییر بدهند. اما گربه‌ هایی که در حال جنگ هستند خیلی سریع حرکت می ‌کنند و تا زمانی که یکی از آن‌ها برنده نشود دست از مبارزه نمی‌ کشند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد