اونس طلا2300.94
مظنه14,826,000
18 گرم3,422,500
ارزش سکه33,402,978
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

قرارگیری طلا در مسیر صعود دوباره

قیمت طلا طی هفته های اخیر رشد قابل توجهی را از خود نشان داد اما در روز های پایانی هفته گذشته یک روند نزولی را طی کرد. حال با افزایش تنش های جنگی میان روسیه و اوکراین، بار دیگر شاهد افزایش قیمت طلا در بازار هستیم.

به گزارش سایت طلا، هفته گذشته طلا با قیمت ۱۸۹۰ دلار بسته شد اما صبح امروز همراه با باز شدن بازار های جهانی فلز زرد توانست بار دیگر در مسیر صعودی قرار گرفته و به محدوده ۱۹۰۰ دلار بازگردد.

هر اونس طلای جهانی در لحظه نگارش این خبر با بیش از ۱۱ دلار افزایش با قیمت ۱۹۰۰ دلار در حال معامله است. دیگر فلزات گرانبها از جمله نقره و پلاتین نیز رشد قابل توجهی را شاهد بوده اند.

مهم ترین عاملی که باعث شد تا قیمت طلا بار دیگر افزایش پیدا کند را می توان افزایش و تداوم تنش های جنگی میان روسیه و اوکراین دانست.

با این حال نشستن طرفین بر سر میز مذاکره باعث شده است تا همچنان امید به پایان سریع جنگ وجود داشته باشد و از این سرمایه گذاران از هرگونه حرکت تهاجمی خودداری می کنند.

در دیگر بازار ها ارزش شاخص دلار همچنان در حال ادامه دادن به شرایط صعودی خود بوده و بازده ده ساله خزانه داری آمریکا اندکی کاهش یافته است. بازار های سهام نیز همگی قرمز بوده و افت های شدیدی را تجربه کرده اند.

از منظر فنی طلا علیرغم اینکه در هفته گذشته به بالاترین سطح از سپتامبر 2020 صعود کرد، نتوانست یک شکست صعودی قاطع را از کانال صعودی هفت ماهه ایجاد کند.

در شرایط نزولی قیمت طلا دو سطح حمایت در نقاط ۱۸۷۷ و ۱۸۷۵ دلار را دارا می باشد که از افت شدید جلوگیری می کند. در طرف دیگر نمودار طلا برای صعود بیشتر ابتدا لازم دارد از دو مقاومت ۱۹۱۱ و ۱۹۱۵ دلاری عبور کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد