اونس طلا2302.52
مظنه14,706,000
18 گرم3,394,800
ارزش سکه33,132,618
قدیم (بهار)37,900,000
جدید (امامی)41,500,000
نیم24,100,000
ربع15,300,000

ابوظبی ۵ شرکت در امارات را به دلیل یمن، در لیست تروریسم قرار داد

امارات عربی متحده یک فرد و چند شرکت را در این کشور به دلیل حمایت مالی از جنبش انصارالله یمن در لیست تروریسم قرار داد.

به گزارش سایت طلا ، شورای وزیران امارات مصوبه‌ای برای گنجاندن یک فرد و پنج نهاد در فهرست افراد و نهادهای حامی تروریسم را صادر کرد.

بر اساس گزارش «وام»، در بیانیه صادر شده به همین منظور آمده، این تصمیم در چارچوب تلاش دولت امارات برای تعطیلی شبکه‌های مرتبط با حمایت مالی از تروریسم و فعالیت‌های آن صورت می‌گیرد.

خبرگزاری رسمی امارات افزود، کلیه مراجع نظارتی موظفند هر فرد تا نهادی را که مرتبط به هر رابطه مالی یا تجاری با لیست اعلام شده، هستند فهرست کرده و اقدامات لازم را طبق قوانین جاری کشور انجام دهند. این افراد و شرکت‌ها مرتبط به حمایت از «شبه نظامیان تروریستی حوثی» هستند که از این حمایت‌های مالی برای هدف گرفتن تأسیسات غیرنظامی و شهروندان استفاده می‌کنند.

فرد تحریم شده «عبده عبدالله دائل احمد» نام دارد، اما نهادهای تحریم شده بر اساس اعلام امارات عبارتند از: «العالمیة إکسبرس للصرافة والتحویلات المالیة»، «شرکة الحظاء للصرافة»، «معاذ عبدالله دائل للاستیراد والتصدیر»، «الناقلة ثری /9109550 IMO/ 5» و «شرکة بیریدوت للتجارة والشحن ذ م م».

وزارت خزانه‌داری آمریکا هم در بیانیه‌ای دیروز (چهارشنبه ۴ اسفند/ ۲۳ فوریه) اعلام کرد «شبکه مرتبط با» انصارااله یمن را هدف تحریم قرار داده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در این بیانیه مدعی شده این شبکه «از جنگ‌افروزی حوثی‌ها علیه دولت یمن» حمایت می‌کنند.ادعای خزانه‌داری آمریکا در حالی مطرح شده که واشنگتن با فروش تسلیحات به عربستان سعودی و ائتلاف تحت رهبری این کشور از جمله عوامل اصلی ادامه‌دار شدن جنگ در یمن بوده است.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اخیرا در پاسخ به ادامه تجاوزات امارات و سعودی به یمن، برخی اهداف در این دو کشور را هدف حملات پهپادی و موشکی خود قرار داد. امارات هفته جاری کنفرانسی برای مقابله با پهپادهای یمن با حضور نمایندگانی از آمریکا، فرانسه و انگلیس برگزار کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد