اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

چگونه پیرسینگ بینی خود را تمیز کنیم؟

تمیز نگه‌داشتن پیرسینگ بینی‌ خیلی مهم است، زیرا ممکن است بهبودش به تأخیر بیفتد یا دچار عفونت شوید. خوشبختانه تمیز کردن پیرسینگ بینی‌ به وقت و تلاش بسیار کمی نیاز دارد. بنابراین هیچ بهانه‌ای ندارید!

تمیز نگه‌داشتن پیرسینگ بینی‌ خیلی مهم است، زیرا ممکن است بهبودش به تأخیر بیفتد یا دچار عفونت شوید. خوشبختانه تمیز کردن پیرسینگ بینی‌ به وقت و تلاش بسیار کمی نیاز دارد. بنابراین هیچ بهانه‌ای ندارید!

تمیز کردن پیرسینگ بینی

روزی دو بار پیرسینگ را تمیز کنید. پیرسینگ بینی تا بهبودی کامل، باید دو بار در روز، یک بار صبح و یک بار عصر، تمیز شود. دیر تمیز کردن پیرسینگ ممکن است باعث کثیفی یا عفونت شود، ولی بیش از حد تمیز کردن آن هم می‌تواند باعث سوزش و تاخیر در بهبودی شود.

آب نمک درست کنید

آب نمک درست کنید. ساده‌ترین روش برای تمیز کردن پیرسینگ استفاده از آب نمک است. برای تهیه آب نمک، یک چهارم قاشق چای‌خوری نمک دریای بدون ید را در یک فنجان آب ولرم حل کنید. به جای آن می‌توانید از داروخانه‌ سرم نمکی استریل و بسته‌بندی‌شده بخرید.

دست هایتان را بشویید

قبل از لمس پیرسینگ، حتما دست‌هایتان را کاملاً با صابون ضد باکتری بشورید. در غیر این صورت باکتری‌های دستتان می‌توانند به پیرسینگ که اساساً یک زخم باز است تماس پیدا کنند و منجر به عفونت شوند.

یک تکه پنبه را در آب نمک خیس کنید

یک تکه پنبه‌ را در آب نمک خیس کنید. یک تکه پنبه تمیز را در آب نمک فرو کنید. پنبه‌ را به آرامی روی پیرسینگ بینی فشار بدهید و ۳ یا ۴ دقیقه نگه دارید. هنگام برداشتن پنبه مراقب باشید که به حلقه‌ یا سوزن پیرسینگ گیر نکند.

روی بینی را با پارچه تمیز خشک کنید

پس از تمیز کردن، به آرامی اطراف پیرسینگ را با یک تکه پنبه‌،‌ پارچه یا دستمال کاغذی تمیز خشک کنید .برای این کار از حوله استفاده نکنید، چون حوله‌ ممکن است آلوده به باکتری‌ باشد و یا به حلقه یا سوزن پیرسینگ گیر کند. اگر اطراف پیرسینگ پوسته‌ پوسته شده، حتما پوسته‌ها را بردارید. پوسته شدن، سد بدن برای محافظت از خود در برابر پیرسینگ است.

برای بهبودی سریعتر از روغن اسطوخدوس استفاده کنید

روغن اسطوخودوس باعث چرب شدن پیرسینگ، کاهش حساسیت و بهبود آن می‌شود. بعد از تمیز کردن، با استفاده از یک پارچه بدون پرز کمی روغن اسطوخودوس را روی پیرسینگ بمالید.

سوزن را پیچانده یا حلقه را بچرخانید تا روغن وارد سوراخ پیرسینگ شود، بعد روغن اضافه را با دستمال تمیز پاک کنید (در غیر این صورت می‌تواند پوست را بسوزاند).

روغن اسطوخودوس را می‌توانید در فروشگاه‌های مواد غذایی سالم، سوپرمارکت‌ها یا داروخانه‌ها پیدا کنید. مطمئن شوید که بطری دارای پروانه‌ی وزارت بهداشت یا برچسب دارویی است. از مواد یا الیافی که در پیرسینگ گیر می‌کنند استفاده نکنید. از جمله پارچه‌های پنبه‌ای و دستمال توالت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد