اونس طلا2414.89
مظنه14,476,000
18 گرم3,341,700
ارزش سکه32,614,428
قدیم (بهار)37,200,000
جدید (امامی)40,300,000
نیم23,300,000
ربع14,600,000

روایت رسانه‌های عربی از سخنان رئیسی: ایران به مذاکرات وین تکیه نکرده است

سخنان آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران در مراسم یوم الله ۲۲ بهمن در تهران مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی ایران به مذاکرات وین تکیه نکرده است؛ مورد توجه رسانه های عربی قرار گرفت.

به گزارش سایت طلا،رسانه‌های عربی منطقه امروز (جمعه) با پوشش سخنان رئیس جمهور کشورمان در مراسم یوم الله ۲۲ بهمن در تهران به نقل از وی نوشتند که دولت ایران برنامه‌های خود را به مذاکرات وین گره نزده است.

در این پیوند، پایگاه اطلاع‌رسانی «ارم نیوز» امارات نوشت: «ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران روز جمعه گفت که کشورش تکیه گاه خود را به امید به سرانجام رسیدن مذاکرات هسته‌ای در وین با هدف احیای توافق هسته‌ای بنا نکرده است.

این رسانه اماراتی اضافه کرد: رئیسی در سخنانی که در چهل و سومین سالگرد انقلاب ایران از تلویزیون پخش شد، افزود: امید ما به کشورمان از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب آن است و هرگز امیدی به وین یا نیویورک نبسته ایم.

شبکه «المسیره» یمن نیز با بازتاب سخنان رئیس جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: ابراهیم رئیسی اعلام کرد که پیام انقلاب اسلامی که امام خمینی (ره) آن را پدیدار کرد برای همه مستضعفان روی زمین است و ارزش‌های ثابتی هستند که با تغییر منافع و زمان تغییر نمی‌کنند.

این شبکه یمنی اضافه کرد: آیت الله رئیسی تاکید کرد امید ما به مردم ایران است و نه به وین یا نیویورک.

المسیره با اشاره به اینکه رئیس جمهوری ایران همچنین بر پایبندی کشورش به شعار «نه شرقی نه غربی» و بر نفی استکبار، دست نکشیدن از استقلال و از بین بردن ظلم تاکید کرد، افزود: آیت الله رئیسی تاکید کرد انقلاب اسلامی، انقلاب طبقاتی نبود، بلکه یک انقلاب مردمی و مورد حمایت همه مردم است.

وی افزود: این انقلاب به دنبال عدالت و مقابله با فساد است.

همچنین شبکه «ان بی‌ان» با پخش سخنان آیت الله رئیسی گفت: رئیس جمهوری ایران گفت که ایران امید به مذاکرات هسته‌ای در وین با هدف احیای توافق هسته‌ای نبسته است.

«ان بی‌ان» اضافه کرد: آیت الله رئیسی در سخنانی که به مناسبت چهل و سومین سالگرد انقلاب ایران بیان شد، اظهار داشت که ما به مردم و کشورمان از شرق تا غرب و از شمال تا جنوبش امید بسته‌ایم و هرگز به وین یا نیویورک امید نبسته ایم.

این شبکه لبنانی افزود: رئیس جمهور ایران گفت که ما روی توانمندی‌های داخلی خود حساب می‌کنیم و سرنوشت خود را به مذاکرات وین یا رابطه با واشنگتن مرتبط نمی‌کنیم.

رئیسی با اشاره به اینکه کشورش در سیاست خارجی خود به دنبال «روابط متوازن با جهان» است، افزود: برای کشورهای همسایه اهمیت ویژه‌ای قائل هستیم.

شبکه المیادین از دیگر شبکه‌های عربی بود که سخنان رئیس جمهوری اسلامی ایران را بازتاب داد و افزود: آیت الله «ابراهیم رئیسی» در چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران تاکید کرد که کشورش به روابط متوازن خود با کشورهای منطقه ادامه می‌دهد.

این شبکه افزود: ابراهیم رئیسی گفت که ایران دل در گرو نیویورک و وین ندارد و تهران در سایه توانمندیهای داخلی و جوانانش به آرزوهای بزرگ در آینده چشم دوخته است.

المیادین ادامه داد: رئیسی در چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با بیان اینکه مبنای روابط ما در سیاست خارجی بر توازن است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران مستقل‌ترین کشور جهان است.

شبکه‌های خبری عربستان سعودی از جمله الحدث و العربیه نیز با بازتاب سخنان امروز رئیس جمهوری اسلامی ایران به نقل از ابراهیم رئیسی گزارش دادند که ایران امیدی به مذاکرات هسته‌ای در وین با هدف احیای توافق هسته‌ای ندارد.

الحدث و العربیه با اشاره به اینکه این اظهارات آیت الله رئیس در سخنانی که به مناسبت چهل و سومین سالگرد انقلاب ایران ایراد کرد بیان شد، افزود: رئیس جمهور ایران گفت که ما به مردم کشورمان از شرق تا غرب و شمال تا جنوب امید بسته‌ایم و هرگز به وین و نیویورک امید نبسته ایم.

این شبکه‌های عربستانی به نقل از رئیس جمهور کشورمان افزودند: ما روی توانایی‌های داخلی خود حساب می‌کنیم و سرنوشت خود را به مذاکرات وین یا رابطه با واشنگتن گره نمی‌زنیم.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد