اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

9 دور ریختنی پرخاصیت که در دور ریختن آن ها اشتباه می کنید

در طول روز زباله های زیادی تولید می کنیم در حالی که برخی از چیزهایی که روزانه در حال دور ریختن آن ها هستیم می توانند برای بدن شما مفید باشند.

به گزارش سایت طلا، هر چیزی که ما در طول روز دور می اندازیم به معنای ناسالم و زباله بودن آن نیست در برخی موارد مانند پوست میوه ها می تواند کاملا کاربردی و سالم باشند.

در اینجا 9 ماده دور ریختنی را به شما معرفی خواهیم کرد که در آن ها خاصیت های زیادی نهفته است.

۱. پوست موز

پوست موز سرشار از تریپتوفان است و به تنظیم خلق و خو و بهتر شدن علائم افسردگي كمك مي كند . مي توانيد به خمير كيك ، كوكي ها و حتي سوپ ها ، پوست موز را اضافه کنید .

۲. پوست هندوانه

پوست هندوانه به بهبود گردش خون ، افزایش جریان خون ، بهبود سلامت قلب ، افزايش ايمنی بدن و کاهش خستگی عضلانی كمك می کند.

۳.ساقه بروكلي

ساقه هاي اين سبزي تيره رنگ حاوي سولفوران است يك آنتي اكسيدان فتوشيميايي كه داراي خواص ضد التهابي بوده و سلول هاي سرطاني را غيرفعال نموده و به جلوگيري از تشکیل تومور می پردازد.

۴.برگ هویج

برگ هاي هويج بيشتر از خود هویج ، داراي کلروفيل هستند . فشار خون را تنظيم مي كند و به قوي شدن استخوان ها و عضلات و جلوگيری از پوکی‌استخوان و حمله قلبی كمك مي كند .

۵. هسته آناناس

هسته آناناس حاوي بروملين است . کاهنده دردهاي آرتروز و دردهاي عضلاني و داراي خواص ضد التهابی بوده و مي تواند التهاب بينی و سينوس ها را کاهش دهد.

۶. برگ کرفس

این برگ ها ۵ برابر بیشتر از ساقه ها منیزیم و کلسیم دارند . هم چنین سرشار از آنتي اكسيدان و ترکيبات ضد التهابي از جمله ویتامین C و فنول ها هستند .

۷. هسته خرما و سنجد

هسته اين دو براي تقويت استخوان ، درمان کم خوني ، كمك به بيماران رماتيسمي ، سلامتي قلب ، تسكين سر درد مفید هستند .

۸.پوست مرکبات

پوست مرکبات سرشار از ویتامین ها و مواد مغذي اند . شما مي توانيد رنده شده پوست مرکبات را همراه با ماست ، پنیر ، غلات ، قهوه و يا چاي مصرف كنيد و يا داخل كيك بريزيد .

۹. پوست پیاز

فیبر موجود در پوست پیاز ، ريسك بيماري هاي قلبي و عروقي ، مشکلات گوارشي و روده اي ، سرطان روده بزرگ ، دیابت نوع دوم و اضافه وزن را کاهش مي دهد .

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد