اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ولی نعیمی سرپرست نمایندگی افغانستان در سازمان ملل شد

نمایندگی دایمی افغانستان در سازمان ملل اعلام کرده‌ که "ولی نعیمی" به‌جای نصیراحمد فایق، سرپرستی این نمایندگی را به عهده گرفته‌ است.

به گزارش سایت طلا به نقل از افق نیوز، طبق اعلامیه نمایندگی دایمی افغانستان که امروز (چهارشنبه) منتشر شد، پس از استعفای غلام‌محمد اسحاق‌زی، سفیر و نماینده‌ پیشین افغانستان در سازمان ملل، نصیراحمد فایق به‌دلیل بیماری نعیمی از سوی «وزارت خارجه جمهوری اسلامی افغانستان» به‌عنوان سرپرست نمایندگی افغانستان در سازمان ملل تعیین شده‌ بود.

نمایندگی دایمی افغانستان افزوده‌ا ست که اما نعیمی پس از سلامت از تاریخ چهارم فوریه، طبق تشریفات و تسلسل اداری، رسما مسئولیت سرپرستی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل را به عهده گرفته‌ است. نعیمی معاون نماینده وزیرمختار نمایندگی افغانستان در سازمان ملل است.

این نمایندگی اضافه کرده‌ است که نعیمی توسط نامه‌ محمد حنیف اتمر، وزیر خارجه دولت اشرف‌غنی به دبیر کل سازمان ملل معرفی شده‌ است. در اعلامیه‌ این نمایندگی، اتمر «وزیر امور خارجه‌ جمهوری اسلامی افغانستان» خوانده شده‌ است.

این در حالی است که پیش‌تر نصیراحمد فایق گفته‌بود که پس از اظهار نظر علیه مقام‌های حکومت پیشین در نشست شورای امنیت سازمان ملل، این مقام‌ها به دنبال برکناری او از سرپرست نمایندگی افغانستان در سازمان ملل‌ هستند. او در شورای امنیت گفته‌بود که حساب‌های بانکی مقام‌های فاسد حکومت پیشین مسدود شود.

فایق همچنین اتمر را متهم به توطئه علیه خود کرده و گفته‌است او در نامه‌ای که نعیمی را معرفی کرده، از مهر جعلی استفاده کرده‌ است. نمایندگی دایمی افغانستان این اظهارات فایق را غیرمسئولانه خوانده‌ است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد