اونس طلا2205.61
مظنه14,181,000
18 گرم3,273,600
ارزش سکه31,949,793
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

خودرو‌های ۴۰۰ میلیونی در بازار کدامند؟+جدول

MVM 315 پلاس هاچ بک را در بازار آزاد با قیمت ۴۰۰ میلیون تومان می‌فروشند. با این بودجه چهار خودرو مونتاژی دیگر وجود دارد

قیمت پژو پارس اتوماتیک و دنا تیپ دو از مرز ۴۰۰ میلیون تومان عبور کرده، اما با همین بودجه امکان خرید پنج محصول مونتاژی وجود دارد. MVM ۳۱۵ پلاس هاچ بک، سابرینا هاچ بک، برلیانس H۲۳۰ اتوماتیک، اکسنت GC۶ و آریو پنج خودرویی هستند که تقریبا با قیمت ۴۰۰ میلیون تومان در بازار آزاد فروخته می‌شوند.

این خودرو توسط سایپا، مدیران خودرو، دیارخودرو و کرمان خودرو مونتاژ می‌شوند و همه آن‌ها چینی هستند. البته نباید فراموش کنیم، خودرو‌های حاضر در این گزارش لزوما ارزان‌ترین مدل‌های مونتاژی بازار نیستند و مثلا برلیانس دنده‌ای H۲۲۰ صفرکیلومتر را می‌شود با کمتر از ۳۰۰ میلیون تومان خریداری کرد.

MVM ۳۱۵ پلاس هاچ بک؛ ۴۰۰ میلیون تومان

فرارو نوشت، قیمت MVM ۳۱۵ پلاس هاچ بک در بازار آزاد به ۴۰۰ میلیون تومان رسیده است. این رقم را خریداران مدل‌های ۹۹ پرداخت می‌کنند و مدل‌های تولیدی امسال ۴۳۰ میلیون تومان فروخته می‌شوند.

به‌جز اضافه شدن چراغ‌های LED تغییر دیگری در عقب خودرو نسبت به MVM ۳۱۵ معمولی وجود ندارد، اما سپر، جلوپنجره و چراغ‌های جلو ظاهر کاملا جدیدی نسبت به مدل قدیمی پیدا کرده است.

از مشخصات فنی MVM ۳۱۵ می‌شود به حجم موتور ۱.۵ لیتر با حداکثر گشتاور خروجی ۱۴۰ نیوتن‌متر و حداکثر توان ۱۰۷ اسب‌بخار اشاره کرد. طبق ادعای مدیران‌خودرو حداکثر سرعت MVM ۳۱۵ پلاس ۱۷۰ کیلومتر برساعت و مصرف سوخت ترکیبی آن ۶.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

سابرینا هاچ بک؛ ۳۵۰ میلیون تومان

سابرینا محصول شرکت BAIC است و در چین با نام E150 فروخته می‌شود. این خودرو از سال ۹۴ تا ۹۸ در ایران توسط گروه خودروسازی دیارخودرو مونتاژ شد و در حال حاضر مدل‌های صفرکیلومتر ۹۸ آن را در بازار آزاد حدود ۳۴۵ تا ۳۵۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌کنند. سابرینا هاچ بک با گیربکس اتوماتیک چهار دنده، حجم موتور ۱.۵ لیتر، حداکثر گشتاور ۱۴۳ نیوتن متر و توان خروجی ۱۱۳ اسب بخار یکی از خودرو‌های مونتاژی و هاچ بک موجود در بازار است. مصرف سوخت ترکیبی سابرینا به ۷.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد و امکان رانندگی با این خودرو تا ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت وجود دارد. برخی از فعالان بازار عرضه محدود سابرینا را یکی از نقاط ضعف این محصول معرفی می‌کنند و برتری آن را نسبت به ۲۰۶ بزرگتر بودن فضای اتاق می‌دانند.

برلیانس H230 اتوماتیک؛ ۳۹۵ میلیون تومان

قیمت برلیانس H230 اتوماتیک در بازار آزاد به حدود ۴۰۰ میلیون تومان رسیده است. در حال حاضر ارزش این خورو حدود ۳۹۵ میلیون تومان است و به همین دلیل سر از فهرست محصولات مونتاژی ۴۰۰ میلیونی درآورده است. برلیانس H230 از نظر امکانات تفاوتی با H220 ندارد و در دو نسخه اتوماتیک و دستی فروخته می‌شود و مه‌شکن جلو، سنسور عقب، سانروف برقی و سی‌دی پلیر جزو امکانات اتوماتیک به‌شمار می‌رود. از نظر فنی با خودرویی روبرو هستیم که حجم موتور آن ۱.۵ لیتر و حداکثر گشتاور و توان خروجی به ترتیب ۱۳۸ نیوتن‌متر و ۱۰۲ اسب بخار است. حداکثر سرعت و مصرف سوخت ترکیبی برلیانس H230 اتوماتیک را باید به ترتیب ۱۸۰ کیلومتر برساعت و ۶.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر بدانیم.

اکسنت GC6؛ ۳۹۵ میلیون تومان

اکسنت GC6 عرضه محدودی در بازار ایران داشت. این خودرو از تابستان ۹۶ تا یک سال بعد توسط کرمان‌خودرو فروخته شد و الان ارزش مدل‌های صفر کیلومتر آن به حدود ۴۰۰ میلیون تومان رسیده است. گیربکس اتوماتیک چهار دنده، حجم موتور ۱.۵ لیتر، حداکثر گشتاور ۱۴۱ نیوتن‌متر و توان ۱۰۵ اسب بخار از مشخصات فنی این خودرو محسوب می‌شوند. راننده اکسنت GC6 تا سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت را می‌تواند تجربه کند، مصرف سوخت ترکیبی این خودرو ۶.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است و شتاب آن به ۱۳.۵ ثانیه می‌رسد.

آریو؛ ۳۷۰ میلیون تومان

آریو یکی از محصولات مونتاژی گروه خودروسازی سایپا است. محصولی که سال ۹۳ از روی مدل S300 در چین مونتاژ شد و این روز‌ها مدل اتوماتیک آن حدود ۳۷۰ میلیون تومان قیمت دارد. یکی از تفاوت‌های مهم ظاهری آریو با S300 را می‌توانیم حذف شدن آپشن‌هایی مثل نمایشگر و دکمه‌های کنترلی روی فرمان معرفی کنیم. از لحاظ فنی حجم موتور آریو ۱.۶ لیتر است. به گیربکس چهار دنده اتوماتیک مجهز شده و حداکثر گشتاور و توان خروجی آن به ترتیب ۱۵۱ نیوتن‌متر و ۱۱۲ اسب بخار است. همچنین حداکثر سرعت آریو به ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و مصرف سوخت ترکیبی این خودرو ۷.۲ لیتر است.


مشخصات خودرو‌های مونتاژی با بودجه ۴۰۰ میلیون تومان

خودرو حجم موتور حداکثر گشتاور خروجی حداکثر توان خروجی مصرف سوخت ترکیبی حداکثر سرعت شتاب قیمت
MVM 315 پلاس هاچ بک ۱.۵ لیتر ۱۴۰ نیوتن‌متر ۱۰۷ اسب‌بخار ۶.۳ لیتر ۱۷۰ کیلومتر ۱۱.۸ ثانیه ۴۰۰ میلیون تومان
سابرینا هاچ بک ۱.۵ لیتر ۱۴۳ نیوتن متر ۱۱۳ اسب بخار ۷.۵ لیتر ۱۷۰ کیلومتر ۱۱.۴ ثانیه ۳۵۰ میلیون تومان
برلیانس H230 اتوماتیک ۱.۵ لیتر ۱۴۱ نیوتن‌متر ۱۰۵ اسب بخار ۶.۸ لیتر ۱۸۰ کیلومتر ۱۱.۶ ثانیه ۳۹۵ میلیون تومان
اکسنت GC6 ۱.۵ لیتر ۱۴۱ نیوتن‌متر ۱۰۵ اسب بخار ۶.۱ لیتر ۱۶۰ کیلومتر ۱۳.۵ ثانیه ۳۹۵ میلیون تومان
آریو ۱.۶ لیتر ۱۵۱ نیوتن‌متر ۱۱۲ اسب بخار ۷.۲ لیتر ۱۷۰ کیلومتر ۱۱.۵ ثانیه ۳۷۰ میلیون تومان

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد