اونس طلا2337.71
مظنه14,931,000
18 گرم3,446,800
ارزش سکه33,639,543
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)41,100,000
نیم24,200,000
ربع14,500,000

هشدار: استفاده مجدد از بطری های پلاستیکی را متوقف کنید!

آیا بطری پلاستیکی خود را دوباره پر می کنید؟ اینجاست که واقعا نباید این کار را انجام دهید!

بطری آب یا نوشابه

به نظر می رسد بطری های پلاستیکی آب یا نوشابه، قابلیت استفاده مجدد را دارند؛ اما باید بدانیم این کار، چندان سالم نیست و استفاده دوباره از بطری های پلاستیکی واقعاً می تواند برای سلامتی شما مضر باشد. همه این کار را می کنند، اما به این دلیل نباید این کار را انجام دهید!

بطری پلاستیکی

بطری‌های پلاستیکی که در سوپرمارکت می‌خرید، برای پر کردن دوباره ساخته نشده‌اند. بسیاری از بطری های پلاستیکی، از پلاستیک حاوی ماده شیمیایی به نام بیسفنول A (BPA) ساخته می شوند که می تواند برای بدن شما مضر باشد چراکه بر هورمون های شما تأثیر می گذارد. دکتر مریلین گلنویل به Good Housekeeping هشدار داد که مواد شیمیایی موجود در برخی بطری‌های پلاستیکی «می‌تواند بر تخمک‌گذاری تأثیر بگذارد و خطر ابتلا به مشکلات هورمونی مانند PCOS، اندومتریوز و سرطان سینه را افزایش دهد».

باکتری ها

یک جنبه نگران کننده دیگر در استفاده مجدد از بطری ها، میزان باکتری ای است که می توان در یک بطری یافت. محققان بطری هایی را آزمایش کردند که توسط یک ورزشکار به مدت یک هفته استفاده شده بود و آنچه که آنها دریافتند بسیار ناخوشایند بود! این بطری در واقع حاوی تعداد باکتری‌ بیشتری نسبت به صندلی توالت معمولی بود... بله! این محققان همچنین دریافتند که 60 درصد از میکروب‌هایی که روی بطری‌ها پیدا کرده‌اند می‌تواند باعث بیماری افراد شود.

راه حل

بنابراین، چه کاری باید انجام دهید؟ خب، اولاً، نباید از بطری های یکبار مصرف، مجددا استفاده کنید، آنها را بعد از یک بار استفاده، بیرون بیاندازید. ولی سالم ترین کار و دوستدار محیط زیستی این است که روی یک بطری قابل شارژ مجدد، سرمایه گذاری کنید، اما، مطمئن شوید که حاوی ماده شیمیایی BPA نیست! همچنین می توانید یک بطری شیشه ای یا فولادی ضد زنگ بخرید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد