اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

روسیه: توقف روند مذاکرات وین توسط ایران ادعای نادرست است

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: برخی ادعاها که ایران روند مذاکرات وین برای احیای برجام را متوقف می کند، نادرست است و ما چنین شواهدی در اختیار نداریم.

به گزارش سایت طلا ،زاخارووا روز پنجشنبه در نشست خبری هفتگی در وزارت امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که روند مذاکرات وین جریان دارد و طرف های شرکت کننده در آن برای دستیابی به سند نهایی مورد توافق تلاش و مذاکره می کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با انتقاد از اقدامات ضدبرجامی دولت آمریکا اظهار داشت: همواره احیا کردن دشوارتر از تخریب و از بین بردن است.

وی افزود از شرکای غربی دعوت می کنیم به این واقعیت توجه کنند که آمریکا که خود تنظیم کننده برجام و معامله هسته ای بود از آن خارج شد و طرف آمریکایی همینک از این کرده خود پشیمان است.

زاخارووا با انتقاد از سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: ما می دانیم که سیاست فشار حداکثری آمریکا چه پیامدهایی داشت و تحریم های آمریکایی چه نتایجی به بار آورد.

وی ادامه داد: امیدواریم که این اشتباه طرف آمریکایی، در جاها و موارد دیگر ازسوی شرکای ما تکرار نشود.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به اینکه برجام با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل تایید شده است، از آمریکا خواستار بازگشت به این توافق بین المللی و اجرای مفاد برجام و ازجمهوری اسلامی ایران انجام تعهدات داوطلبانه برعهده گرفته در این توافق شد.

زاخارووا گفت: مذاکرات برای احیای برجام در وین جریان و موضوع کسب توافق جدید مطرح نیست.

به گفته دیپلمات ارشد روس، تلاش ها برای برقراری دوباره موازنه منافع که با اقدامات آمریکا و خروج از برجام برهم خورده است، جریان دارد.

وی گفت: در مذاکرات وین شاهد عزم طرف های شرکت کننده برای دستیابی به توافق هستیم. هیچگونه شواهدی دال بر اینکه طرف ایرانی روند مذاکرات را متوقف می کند، در اختیار نداریم.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه سخنان خود از تحریم های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا علیه ایران انتقاد کرد و تصریح کرد که این در حالی است که آمریکا وعده داده است به برجام بازگردد.

وی افزود: ما به نوبه خود برای کمک به روند احیای برجام و برای توسعه و پیشبرد مذاکرات وین آماده هستیم

دیپلمات ارشد روس با بیان اینکه برجام طرح غیرقابل جایگزین است، اظهار کرد: برجام به تقویت ثبات منطقه خاورمیانه کمک می کند

هشتمین دور مذاکرات وین دوشنبه گذشته با برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام آغاز شده است و گفت‌وگوها با تمرکز بر موضوع رفع تحریم‌ها ادامه دارد. قریب به اتفاق هیات ها بر لزوم تداوم گفت‌وگوها تا رسیدن به توافق نهایی برای احیای توافقات سال ۹۴ تاکید دارند.

این درحالیست که با کاهش اختلافات طرف‌ها، امید برای دست‌یابی به توافق نهایی در این دور از مذاکرات به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

دیشب اعضای گروه ۱+۴ و آمریکا در وین تشکیل جلسه داده و آخرین وضعیت مذاکرات را مورد بررسی قرار دادند. میخائیل اولیانوف مذاکره کننده ارشد روسیه با انتشار پیامی در توئیتر نوشت که همه شرکت کنندگان با ابراز خشنودی، روند مثبت و فضای عملی مذاکرات جاری را مورد توجه قرار دادند.

هیات‌ها تا رسیدن به نتیجه نهایی مصمم به ادامه مذاکرات هستند اما به خاطر تعطیلات پایان سال میلادی گفت‌وگوها از روز جمعه به مدت سه روز متوقف و از دوشنبه پیگیری می‌شود.

جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که اگر طرف‌های مقابل، مذاکراتی را که در این مرحله شروع شده است با حسن نیت ادامه بدهند، دست یافتن به یک توافق خوب برای همه طرف‌ها شدنی است و می‌توانیم این هدف را محقق کنیم.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد