اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از فردا

ضیائیان گفت: از فردا سامانه بارشی وارد کشور می‌شود و مناطق جنوبی برفی خواهند بود.

به گزارش سایت طلا، صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: از فردا سامانه بارشی وارد کشور می شود و در دریاهای جنوبی بارش های متناوبی خواهیم داشت. این بارش تا پایان هفته آینده ادامه دارد و درگیر تداوم بارش خواهیم بود. برای روز پنجشنبه گستردگی بارش بیشتر می شود.

او بیان کرد: جمعه و شنبه تداوم بارش همچنان ادامه دارد و روز یکشنبه شدت بارش ها بیشتر می شود و اغلب نقاط کشور بارشی بوده اما شدت بیشتر بارندگی در نقاط جنوبی کشور است. این سامانه از نوع جبهه گرم است و مناطقی مانند کهکیلویه و بویراحمد، استان فارس، جنوب اصفهان، چهارمحال و بختیاری برفی خواهند بود اما بیشترین بارش برف در گردنه سردسیری خواهد بود.

ضیائیان گفت: اصولا بارش در سطح کشور به صورت باران است. دما تغییر زیادی ندارد، اما کم بارشی که در فصل پاییز درگیر بودیم، (۳۷ درصد کم بارشی در فصل پاییز داشتیم) با این‌ بارندگی جبران می‌شود.

این مقام مسئول گفت: نگرانی از تدام به صورت باران در نیمه جنوبی است که هم تداوم باران و هم حجم زیاد است و احتمال آبگرفتگی زیاد معابر را خواهیم داشت. استان‌های بوشهر، فارس، هرمزگان، کرمان و تا حدودی خوزستان و کهکیلویه و بویر احمد بیشترین بارش را خواهند داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: نقشه های فعلی نشان می‌دهد دی ماه خوبی خواهیم داشت و بارش‌ها در زمستان نرمال است اما در برخی استان‌ها این بارندگی بیشتر از نرمال خواهد بود؛ اینکه تا چه حدودی کم بارشی را جبران می‌کند بستگی به سامانه بارشی دارد و فکر می کنیم جبران‌ فصل پاییز را خواهیم‌ داشت.

او گفت: در حال حاضر کمتر از سال گذشته بارش خواهیم داشت، امسال شاهد کم بارشی نیستیم و بارش زمستان نسبت به سال گذشته بیشتر خواهد شد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در پایان توصیه کرد مردم در مناطق جنوبی از کنار معابر آب راه‌ها فاصله بگیرند، از سفر‌های غیرضروری بپرهیزند و مدام از وضعیت جوی با خبر شوند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد