اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

طلا به کار رفته در مصنوعات مشمول مالیات بر ارزش افزوده نیست

معاون درآمد‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی گفت: از سیزدهم دی که قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده، اجرایی و عملیاتی می‌شود، اصل طلا، جواهر و پلاتین به کار رفته در مصنوعات مشمول مالیات بر ارزش افزوده نیست و این مالیات ۹ درصدی، صرفا به اجرت ساخت و سود و حق العمل اصابت خواهد کرد.

به گزارش سایت طلا،آقای محمد مسیحی در ارتباط تلفنی با بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما در پاسخ به این پرسش که چه اشخاص و مشاغلی مشمول قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده هستند؟ افزود: این اشخاص، همان فراخوان‌های قبلی ۸ گانه‌ای هستند که به موجب قانون آزمایشی، فراخوان شدند و تغییری در اشخاص مشمول، با اجرای دائمی این قانون ایجاد نمی‌شود.

او گفت: از سیزدهم دی، خریداران طلا و جواهر باید توجه داشته باشند که در مراجعه به طلا فروشان، صرفا ۹ درصد اجرت، سود و کارمزد را باید پرداخت کنند و این موضوع به نفع مردم و خریداران است.

آقای مسیحی اضافه کرد: در اصلاح قانون مالیات ارزش افزوده، سعی شده است فرآیند انتقال بار مالی از فعالان اقتصادی به مصرف کنندگان، تسهیل شود و بخشی از بودجه دولت و شهرداری‌ها از محل قانون مالیات بر ارزش افزوده است.

معاون درآمد‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی گفت: انتظار داریم با اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده و اجرای دائمی آن از ۱۳ دی، درآمد‌های مالیاتی، بهتر وصول شود و انتقال بار مالی به مصرف کننده تسریع و تسهیل گردد.

آقای مسیحی با بیان اینکه بیشتر کالا‌ها و خدماتی که از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، معاف هستند، سبد مصرفی خانوار را شامل می‌شوند، افزود: محصولات کشاورزی فرآوری نشده، شیر، پنیر، ماست، آرد، نان، برنج، انواع روغن خوراکی، شیرخشک، تخم مرغ و خدمات آموزشی ورزشی، درمانی، از جمله این کالا‌ها و خدمات است.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد