اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

برای تقویت بینایی خود قهوه بنوشید

قهوه یکی از نوشیدنی های پرطرفدار در سراسر جهان است. مهم ترین ماده موجود در قهوه کافئین می باشد که طبق تحقیقات جدید بر روی مهارت بینایی تاثیر گذار است.

به گزارش سایت طلا، تحقیقات همواره نشان داده اند که کافئین باعث افزایش انرژی و هوشیاری می شود اما یک مطالعه جدید که در مجله Psychopharmacology منتشر شد؛ نشان داد که این ماده می تواند مهارت های بینایی را نیز بهبود ببخشد.

محققان 21 جوان با مصرف کم کافئین را که به آنها قرص کافئین یا دارونما داده شد، بررسی کردند و قدرت بینایی و زمان واکنش آنها را یک ساعت قبل و بعد از آن اندازه گرفتند.

افرادی که کافئین مصرف کردند در مقایسه با افرادی که دارونما مصرف کردند، بهبود قابل توجهی در توانایی خود در تشخیص اهداف متحرک و جزئیات کوچک نشان دادند، به این معنی که به طور موقت پردازش بصری بهبود یافته تری داشتند.

همچنین افرادی که کافئین مصرف کرده بودند در انجام فعالیت ها و آزمون های بصری سرعت و دقت بیشتری از خود نشان دادند که دانشمندان می گویند می تواند به دلیل افزایش هوشیاری ناشی از کافئین باشد.

قهوه

تحقیقات دیگری نیز وجود دارند که آثار مشابهی را برای کافئین بیان می کنند. برای مثال یک مطالعه بر روی نوجوانان نشان داد که کافئین به آنها کمک می کند تا برای مدت طولانی تری توجه خود را حفظ کنند.

مطالعه دیگری، یک متاآنالیز که اثرات کافئین بر عملکرد شناختی و فیزیکی را بررسی می‌کند، شواهد زیادی پیدا کرد که نشان می‌دهد کافئین زمان واکنش، توجه و هوشیاری را بهبود می‌بخشد.

البته این بدان معنا نیست که مصرف کافئین را به شکل زیادی افزایش دهید. متخصصان بر این باورند که میزان بیش از حد کافئین می تواند عوارضی را در بر داشته باشد که از جمله آنها می توان به آشفتگی در خواب اشاره کرد.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده توصیه می کند که بزرگسالان سالم بیش از 400 میلی گرم کافئین در روز مصرف نکنند. برای درک بهتر این مطلب باید بدانید که میزان 235 میلی لیتر قهوه حدوده 80 الی صد میلی گرم کافئین را درون خود جای داده است.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد