اونس طلا2414.52
مظنه14,461,000
18 گرم3,338,300
ارزش سکه32,580,633
قدیم (بهار)37,900,000
جدید (امامی)40,450,000
نیم23,600,000
ربع14,900,000

کودکان در چه سنی می توانند وارد شبکه های اجتماعی شوند؟

سن مناسب برای اجازه حضور کودک در شبکه های اجتماعی چقدر است؟

فضای مجازی

واقعیت این است که اکثر والدین بچه‌های امروزی وقتی کوچک بودند، رسانه‌های اجتماعی یا وجود نداشتند یا به اندازه امروز رایج نبوده اند. بسیاری از ما حتی روزهای نوشتن، ارسال نامه های کاغذی با مهرهای واقعی را به یاد می آوریم؛ اما اکنون، این

رسانه های اجتماعی بخش بزرگی از زندگی روزمره همه را تشکیل داده اند. با این حال، سوال اینجاست که حداقل سن ورود به این شبکه ها چقدر است؟

اکثر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مستلزم این هستند که اعضا در سن خاصی باشند و البته این همیشه به این معنا نیست که کودک واقعاً برای آنچه دنیای رسانه‌های اجتماعی، ارائه می‌کند آماده است. به عنوان مثال، اسنپ چت و سایر غول های

رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام، تیک تاک و فیس بوک لازم است که کاربران، حداقل 13 سال سن داشته باشند تا به آن بپیوندند، اما آیا افراد 13 ساله برای آن آماده هستند؟

سوالی که باید از خود بپرسید به طور خاص در مورد فرزندتان است؛ می‌توانید ارزیابی کنید که آیا فکر می‌کنید فرزندتان به اندازه کافی بالغ هست که بتواند این فضاها را مدیریت کند یا خیر و البته، می‌توانید به طور مستمر فعالیت های کودک خود را در رسانه‌های اجتماعی نظارت کنید.

تحقیقات

تحقیقات زیادی برای تشخیص زمان مناسب برای حضور کودکان در رسانه های اجتماعی انجام شده است که می توان آن را با موضوع اینکه چه زمانی به کودک اجازه می دهیم اولین تلفن همراه خود را داشته باشد مقایسه کرد، این دو در واقع بسیار در

هم تنیده هستند. آخرین داده ها نشان می دهد که کودکان زیر 11 سال مطلقاً نباید به رسانه های اجتماعی دسترسی داشته باشند، زیرا برای رفتار و ذهن آنها خوب نیست.

مطالعه اخیر منتشر شده در Computers in Human Behavior نشان می دهد که برای 750 دانش آموز راهنمایی در شمال شرقی ایالات متحده، اکثریت آنها که زیر 10 سال به رسانه های اجتماعی پیوسته اند، مشکلات زیادی بوجود آمده است؛ این

مطالعه نشان داد که این دانش‌آموزان زمان زیادی را صرف بازدید از وب‌سایت‌هایی می‌کنند که برای سن آنها، تأیید شده نبودند؛ آنها همچنین در این فضا، "رفتارهای آنلاین غیر همدلانه" را نشان دادند و احتمال بیشتری دارد که مورد آزار و اذیت آنلاین قرار بگیرند.

نویسنده اصلی این مطالعه، دکتر لیندا چارمارامن، که همچنین مدیر آزمایشگاه تحقیقاتی جوانان، رسانه و رفاه در مراکز زنان ولزلی (WCW) است، چنین می گوید: رسانه‌های اجتماعی برای ثبت نام به حداقل سن 13 سال نیاز دارند، اما واقعیت این

است که بسیاری از کاربران، جوان‌تر از آن هستند: یک سوم افراد مورد تحقیق ما، در سن 11 یا 12 سالگی استفاده از رسانه‌های اجتماعی را شروع کرده بودند و یک سوم دیگر در سن 10 سالگی و یا حتی کمتر!»

اما آیا مزایای مثبتی نیز وجود دارد؟

دکتر Charmaraman ادامه داد: "نتیجه مثبتی که در این تحقیق از یافته ها بدست آمد اینکه، اقوام در رسانه های اجتماعی تمایل بیشتری به رفتارهای مثبت دارند تا رفتارهای منفی؛ اما باید باز هم به لزوم حداقل سن توجه داشت که استاندارد خوبی است، اگر بتوان آن را اجرا کرد.

این یافته‌ها همچنین یک برنامه بالقوه برای حمایت از خانواده‌های دارای کودک و نوجوان نشان می‌دهند که عبارت است از:

الف) پیگیری پیوسته رسانه‌های اجتماعی و شبکه‌ی آنلاین دوستان. ب) گذاشتن قانون در مورد استفاده از موبایل (یعنی محدود کردن مدت زمان، بخصوص در شب های مدرسه). و ج) دفعات رجوع کودک به فضای مجازی را بررسی کنید، به ویژه اگر در سن 10 سال یا کمتر است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد