اونس طلا2342.49
مظنه14,916,000
18 گرم3,443,300
ارزش سکه33,605,748
قدیم (بهار)37,500,000
جدید (امامی)41,500,000
نیم23,700,000
ربع14,700,000

علت برگشت محموله فلفل دلمه‌ای از روسیه

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: دلیل برگشت خوردن محموله فلفل از روسیه، ۴ نوع سمی بود که در این کشور ثبت نشده بود، اما در فرآیند تولید این محصول در کشور ما استفاده شده بود.

به گزارش سایت طلا ،آقای کیخسرو چنگلوایی در نشست خبری امروز اظهار داشت: قبلا با استفاده از همین سموم که استفاده از آن‌ها داخل کشور بلامانع است محصولات بسیاری به روسیه صادر شده بود، ولی این بار سازمان مصرف کنندگان روسیه بنا بر دستورالعمل جدید خود محصول فلفل دلمه‌ای را عودت داد.

چنگلوایی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا مشکلات گواهی بهداشتی که در دو ماه اخیر درباره نخل، فلفل و سیب‌زمینی صادراتی برای کشور درست شده وجهه صادرات محصولات کشاورزی ایران را در بازار‌های جهانی خراب نمی‌کند؟ بیان کرد: این تذکر‌ها در تمام دنیا وجود دارد به طوری که هلند اخیرا ۴۰۰ نوتیفیشن (تذکر) دریافت کرده است.

وی ادامه داد: این مشکلات تنها در مورد ایران نیست بلکه ما اخیراً ۵۰ هزار تن گندم روسیه را به خاطر وجود علف هرز برگرداندیم و حتی بخشی از جو وارداتی از برزیل را نیز برگشت داده‌ایم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه ماجرای مشکلات حقوقی گواهی بهداشتی که منجر به برگشت خوردن ۴۸۸ اصله نخل از قطر شد به کجا رسید؟ گفت: فردی که با جعل کردن اسناد گواهی بهداشتی مجوز صادرات ۲۹۰ اصله را به ۴۸۸ اصله رسانده بود به دادستانی معرفی کردیم و این موضوع در دادگاه در حال پیگیری است.



چنگلوایی گفت: در داخل مقرر شده گواهی بهداشت پس از آنکه سازمان توسعه تجارت گواهی سلامت صادر کرد، صادر شود، همچنین تأکید شده است که استاندارد‌های سلامت به صورت منظم از سوی تولیدکنندگان و صادرکنندگان و نیز مسؤولان صادرکننده گواهی بهداشت رعایت شود ضمن اینکه با کشور‌هایی که به آن‌ها محصول صادر می‌کنیم نیز نشست‌های مختلفی داریم تا استاندارد‌ها و معیار‌های دو طرف به طور کامل بررسی شود.

منکر تقلبی بودن سموم کشاورزی نیستم
رئیس سازمان حفظ نباتات کشور تاکید کرد: منکر تقلبی بودن سموم کشاورزی نیستم و در بررسی‌های میدانی که انجام دادیم به چندین مورد تخلف و تولید سموم تقلبی رسیده‌ایم که متخلفان به قانون معرفی شده‌اند، همچنین دلیل بالا بودن قیمت سموم نیز به دلیل حذف ارز ترجیحی بود که سال گذشته انجام شده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به صدور ۴.۹ میلیون تن صادرات و ۲۴.۶ میلیون تن گواهی محصولات کشاورزی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: همچنین ۱۷ میلیون هکتار هم در سطح کشور انجام شده که ۵.۸ میلیون هکتار آن به صورت بیولوژیک بوده است.

چنگلوایی به اهمیت مبارزه بیولوژیک در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: در این نوع مبارزه هیچ سمومی استفاده نمی‌شود و همه عوامل طبیعی برای کنترل آفت و بیماری به کار گرفته می‌شود که در این زمینه از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی استقبال می‌کنیم.

وی همچنین به تأمین سموم بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: ۳۹ هزار تن انواع سموم مورد نیاز تأمین شده است که برای یکسال دیگر هم کافی است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد