اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

چگونه در فضای مجازی ارتباط آنلاین و موثری داشته باشیم؟

برای دسته ای از افراد داشتن ارتباط حضوری ساده تر و راحت تر از ارتباط آنلاین است. اما شما نگران نباشید با این چند نکته ارتباط خوبی در فضای مجازی خواهید داشت.

به گزارش سایت طلا، در ارتباطات آنلاین که اغلب به صورت پیام و نوشتاری رد و بدل می شود، ممکن است آن احساسات و لحن واقعی‌ منتقل نشود، استفاده از علایم نگارشی به‌ جا و تماس‌های تصویری و برخی نکات دیگر می تواند باعث شود ارتباطات آنلاین موثرتر و بهتر ایجاد شود.

1. از ایموجی استفاده کنید

ایموجی ها کمک می کنند تا لحن ، منظور و احساساتمون رو راحت تر بیان کنیم . به عنوان یک قاعده ی کلی ، استفاده از یک ایموجی کافیه . اگر برای اولین بار با فرد ارتباط برقرار می کنید ، بهتره در کل از ایموجی استفاده نکنید.

فضای مجازی

2. اشتباهات نگارشی ، پیغامی مخفی منتقل می کنند

اشتباهات نگارشی در پیام نشون میده که پیام رو شتاب زده نوشتید . حتی اگر عجله دارید ، بهتره دو دقیقه وقت بذارید ، پیامتون رو بررسی کنید و اون رو با صـدای بلنـد بخونید تا هر اشتباهی رو که چشمتون ازش غافل مونده ، پیدا کنید .

3. پیامتون رو از جنبه عاطفی تصحیح کنید

ارسال پیام « باید صحبت کنیم » وقتی که منظورتون « پیشنهادهای خوبی دارم . بیا تا دربارهی ساخت طرحهای اولیه ای از اونها صحبت کنیم » است ، مخاطب روناخودآگاه مضطرب می کنه . مردم اغـلـب لـحـن ایمیل ها و پیامهای یک خطی رو پرخـاشـگـرانـه میبینند . سعی کنید احساستون رو هنگام دریافت پیامی مثل « ایمیلهای اخیرم رو چک کن ، خودت متوجه میشی » یا « منظورت رو متوجه نشدم » تجسم کنید .

4. دست پاچه نشوید

اگر بعد از دریافت یه ایمیل ، خشمگین ، مضطرب یا سردرگم شدید ، تا روز بعد صبر کنید و بعد پاسخ بدید ؛ یا حتی بهتره صبر کنید تا آرامشتون رو به دست بیارید و بعدش با فرد مقابل رو در رو صحبت کنید .

ارتباط آنلاین

5. تا حد امکان از تماس ویدئویی استفاده کنید

حتی اگر یک نفر دورکاری میکنه ، کل گروه باید با او تماس تصویری برقرار کنند . این باعث میشه همـهی افـراد حـس کنند در یک تیم قرار دارند و هیچ اطلاعاتی رو از دست نمی دهند . مطالعات نشون میده ۶۵ ٪ ارتباطات ، غیرکلامی هستند .

6. وقتی می خواید با دیگران برای اولین بار آشنا شوید، از ابزار ارتباطی قدرت مندی استفاده کنید

استفاده از ویدئو کنفرانس برای شروع کار با افراد جدید مفیده و اعتماد بیشتری رو جلب میکنه . بـه طـور کلی ، ارتباط چهره به چهره به شما این امکان رو میده که فرد مقابلتـون رو بهتر بشناسید ، با او گفت وگو کنیـد و رابطـه ی صادقانه ای رو برقرار کنید. پس از این که فردی رو به خوبی شناختید ، می توانید بیشتر از ایمیل استفاده کنید .

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد