اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

نوزادی که توسط پدربزرگش به فرزند خواندگی داده شده بود به مادرش بازگردانده شد

یک زن هندی چندی پیش نوزادی را از دوست پسر خود به دنیا آورد و سپس با همان مرد ازدواج کرد اما پدربزرگ نوزاد او را گرفته و به سازمان فرزندخواندگی داد.

در هند جستجوی یک ساله مادری که برای یافتن نوزاد گمشده اش تلاش می کرد، سرانجام چهارشنبه ۲۴ نوامبر پایان یافت و دادگاه طفل را به مادرش تحویل داد.

سوتیک بیسواز و اشرف پادانا، خبرنگاران بی‌بی‌سی ماجرای نوزاد گمشده را که موجب جنجال بزرگی شد و خشم و طوفان سیاسی به همراه داشت، دنبال کردند.

برای بیش از دو هفته این زوج در خارج یک سازمان فرزندخواندگی در ایالت کرالا در جنوب هند بست نشسته و خواهان بازگشت طفل گمشده بودند.

آنها در تیروانتاپوران، پایتخت کرالا در زیر باران شدید و نور خیره کننده دوربین ها در حاشیه یک گذرگاه عمومی در یک چادر برزنتی اطراق کرده بودند و شب را در یک مینی وانت سوزوکی که در کنار جاده پارک شده بود می گذراندند.

زن پلاکاردی در دست داشت که روی آن نوشته شده بود "طفلم را به من بازگردانید". او می گفت خانواده‌اش بدون رضایت او طفلش را در اختیار سازمان فرزندخواندگی قرار داده‌اند؛ اتهامی که پدرش آن را رد می کند.

در تاریخ ۱۹ اکتبر سال ۲۰۲۰، آنوپاما چاندران، در یک بیمارستان محلی نوزاد پسری که حدود دو کیلو وزن داشت به دنیا آورد. این کنشگر ۲۲ ساله بدنامی های اجتماعی را نادیده گرفته و بدون ازدواج از دوست پسرش آجیث کومار ۳۴ ساله که هم اکنون با او ازدواج کرده صاحب فرزند شد.

آجیث کومار در بخش روابط عمومی یک بیمارستان کار می کرد. رابطه این دو نفر و باردار شدن آنوپاما طوفانی در خانواده اش بر پا کرد.

در هند نیز مانند دیگر کشورها، داشتن فرزند خارج از ازدواج، کار ننگینی است و آنچه وضع را بدتر کرد این واقعیت بود که در مقایسه با آجیث که یک دالیت بود، آنوپاما به کاستِ بالاتری تعلق داشت. در طبقه بندی اجتماعی هندوها دالیت ها از لحاظ طبقه در پایین ترین رده قرار دارند و ازدواج دو نفری که از لحاظ کاست و مذهب متفاوت هستند تایید نمی شود.

ولی هم خانواده آنوپاما و هم آجیث به طبقه ای که بسیاری از هندی ها آن را طبقه متوسط و مترقی می‌خوانند، تعلق داشتند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد