اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آیا موز قهوه ای می خورید؟

پس از خواندن این مطلب، دیگر هرگز یک موز قهوه ای را دور نخواهید انداخت!

موز

موز میوه ای خوشمزه و فوق العاده سالم است که به شکل های مختلفی می توان آنرا مصرف کرد. این میوه زرد رنگ سرشار از ویتامین، می تواند به عنوان یک جایگزین سالم برای تنقلات شیرین مانند کلوچه و شکلات باشد که به لطف کربوهیدرات ها و فیبرهایش شما را برای مدتی طولانی سیر می کند؛ به ویژه افرادی که زیاد ورزش می کنند می توانند از خوردن موز بهره مند شوند، زیرا موز می تواند از گرفتگی عضلات جلوگیری و انرژی زیادی به شما بدهد.

موز رسیده

اکثر ما اغلب موز های دارای لکه های قهوه ای رنگ را که نشانه تبدیل نشاسته به قند و رسیدگی است را دور میاندازیم. درست است؟ اما یک مطالعه اخیر نشان داده است که موز پوشیده از لکه های قهوه ای حتی سالم تر از موزهای بدون لک است؛ بنابراین، این موزها در واقع آنهایی هستند که باید بخوریم. خوردن یک موز بیش از حد رسیده چند مزیت دارد که هرگز انتظارش را ندارید، پس به خواندن ادامه دهید!

تحقیقات نشان داده است که خوردن یک موز قهوه ای فواید سلامتی باورنکردنی دارد. ما بسیار تحت تأثیر آنها هستیم، بنابراین آنها را در یک لیست کوچک مفید برای شما قرار داده ایم.

موز قهوه ای

تحقیقات ژاپنی ثابت کرده است که موز رسیده حاوی آنتی اکسیدان های بسیار بیشتری نسبت به همتایان سبز خود است. وقتی یک موز دارای لکه های قهوه ای زیادی باشد، سالم تر از موز سبز یا زرد روشن است و هر چه این لکه ها بیشتر، موز سالم تر، شیرین تر و برای سیستم ایمنی بدن شما بهتر است.

بیماری ها

همانطور که گفتیم موز رسیده قهوه ای سرشار از آنتی اکسیدان است. این آنتی اکسیدان ها می توانند از سلول های شما در برابر آسیب و انواع بیماری ها و مشکلات محافظت می کنند. آنها همچنین سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند.

سرطان

تحقیقات زیادی در مورد عامل نکروز تومور در موز رسیده در حال انجام است. این عامل می تواند سلول های غیرطبیعی و سرطانی را از بین ببرد.

سوزش سردل

موز رسیده می تواند با اسید مقابله کند، به این معنی که سوزش سر دل را آرام و معده را محافظت کند.

قلب

موز برای قلب شما بسیار مفید است. موز رسیده کلسترول شما را پایین آورده و فیبرهای موجود در موز نیز می تواند احتمال بیماری های قلبی و عروقی را کاهش دهد.

قاعدگی

درست مانند تاثیر کاهش گرفتگی عضلات، موز می تواند گرفتگی های PMS را نیز کاهش دهد. سعی کنید زمانی که احساس گرفتگی می کنید یک موز رسیده بخورید، پتاسیم موجود در آن ماهیچه های شما را شل و شما را آرام می کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد