اونس طلا2414.89
مظنه14,436,000
18 گرم3,332,500
ارزش سکه32,524,308
قدیم (بهار)37,000,000
جدید (امامی)40,300,000
نیم23,200,000
ربع14,650,000

ساخت الماس با دی اکسید کربن!

یک استارتاپ آمریکایی با همکاری نیروگاه سوزاندن زباله در زوریخ، کربن دی اکسید را به الماس تبدیل خواهند کرد.

به گزارش سایت طلا به نقل از alanba، در پشت بام یک نیروگاه سوزاندن زباله در نزدیکی زوریخ در کشور سوئیس، گروهی از ماشین‌آلات بزرگ، دی اکسید کربن را از اتمسفر جو سیاره زمین استخراج و سپس به مرکزی در شیکاگو ارسال می‌کنند و در آنجا یک استارتاپ جدید آن را به یک ماده کاملاً متفاوت و گرانبها به نام الماس تبدیل می‌کند.

به گفته رایان شرمن مدیر عامل شرکت Fast، هنگام مطالعه در مورد تغییرات آب و هوا و راه حل‌های موثر برای مشکل تغییرات اقلیمی و در گفتگو با دن جینو از بنیانگذاران شرکت در مورد سوابق قبلی در صنعت جواهرسازی به این مفهوم رسیدند. آن‌ها موافق بودند که کربن موجود در جو ما واقعا برای آب و هوا مضر، اما در عین حال ذاتا مفید است، زیرا می‌توان از آن در ساخت الماس استفاده کرد چرا که از نظر علمی، الماس مصنوعی فقط کربن کریستالی است.

جستجوی الماس طبیعی کاری سخت و پر مخاطره است، زیرا این کار کشور‌های قدرت طلب منجر به استثمار کارگران، جنگل زدایی و آلودگی آب می‌شود. در حالی که از الماس‌های مصنوعی تولید شده در آزمایشگاه به عنوان جایگزین نام می‌برند، اما معمولاً از سوخت‌های فسیلی ساخته می‌شوند. بنابراین، شرمن و جینو متوجه شدند که می‌توانند از کربن جذب شده بهره ببرند تا استارتاپ اتر آن را به حالت خالص درآورد و بتوان از آن در یک راکتور الماس استفاده کرد، جایی که می‌توان آن را طی دو یا سه هفته به الماس تبدیل کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد