اونس طلا2315.47
مظنه14,991,000
18 گرم3,460,600
ارزش سکه33,774,723
قدیم (بهار)38,300,000
جدید (امامی)42,000,000
نیم24,200,000
ربع15,400,000

4 کاربرد جالب و شگفت انگیز از تفاله قهوه که نمی دانستید

شما به هرنوع قهوه که علاقه داشته باشید قطعا پس از خوردن آن با تفاله اش رو به رو می شوید که آن را دور می ریزید اما این بزرگترین اشتباه شما است.

قهوه به هر صورت که آن را دم کنید دارای پس ماندی است که به آن تفاله قهوه می گویند. تفاله قهوه معمولا پودری به زنگ قهوه ای و شبیه به خاک اره است اما لطافت بیشتری دارد و عطر قهوه را در خود حفظ کرده است.

اگر شما در خانه برای خودتان قهوه درست می کنید دیگر تفاله آن را دور نریزید و از آن در خانه استفاده کنید.

1_ در باغ استفاده کنید

درحالی که قهوه خود اسیدی است، اما تفاله های آن تا حدودی این خاصیت را ندارند زیرا بیشتر اسیدیته آن هنگام دم کردن قهوه ازبین می رود. این باعث می شود تا تفاله های قهوه برای استفاده در باغ بسیار عالی باشند.

تفاله قهوه

2_آفات را دور نگه دارید

درحالی که تفاله های قهوه کرم های خاکی را به خود جذب می کند، آنها همچنین به عنوان دفع کننده آفاتی مانند لیسک ها و حلزون ها عمل می کنند. با این استفاده از تفاله قهوه در خاک باغچه، سدی در برابر این آفات می سازید.

3_بوی بد را از بین ببرید

تفاله قهوه بوی بد محیط را به خود جذب می کند و می تواند برای ازبین بردن بوی محیط گزینه خوبی باشد. استفاده از تفاله قهوه در شومینه نیز کاربرد خوبی است. اگر منزل خود را با شومینه گرم می کنید می توانید با ریختن تفاله قهوه جلوی شومینه از پخش شدن خاکستر جلوگیری کنید.

4_ماسک صورت

تفاله قهوه می‌تواند نقش لایه برداری داشته باشد و پوست شما را جوان و شاداب سازد. ضمن اینکه اسید کافئیک موجود در آن هم به تولید کلاژن پوست کمک می‌کند. همانطور که می‌دانید کلاژن موجب می‌شود که پوست بهتر و بیشتر تجدید شود و از چین و چروک شدن پوست جلوگیری می‌کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد