اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

6 نکته برای والدین پرمشغله!

برای اینکه بین زندگی کاری و خانوادگی خود تعادل ایجاد کنیم چه باید بکنیم؟

تعادل

تعادل بین کار و خانواده موضوعی است که تقریباً برای هر والدینی مطرح است و یافتن این تعادل معمولاً می تواند بسیار دشوار باشد؛ اما، چند استراتژی وجود دارد که می تواند به والدین کمک کند تا از جنون احتمالی پیشگیری کنند!

اولویت ها را مشخص کنید

با این همه مشغله در این روزگار، سخت است که همیشه به همه کارها برسید. سعی می کنید هر روز تعدادی از آنها را پوشش دهید: می خواهید در کار موفق باشید، از یک رابطه سالم با همسر خود لذت ببرید و در کنار فرزندان خود باشید. خانه نیاز به مراقبت دارد، برنامه ورزش در دستور کار است و شاید هنوز باید از والدین پیر خود یا بیماری در خانواده مراقبت کنید! همه این موارد زمان و انرژی می گیرند و اغلب با یکدیگر در تضاد هستند! از آنجایی که تنها 24 ساعت در روز وجود دارد، باید فورا اولویت های خود را تعیین کنید.

برنامه ریزی و سازماندهی از قبل

با آماده شدن برای هفته بعد می توانید استرس روزانه خود را کاهش دهید. یک تقویم شخصی می تواند به شما کمک کند تا همه کارها را پیگیری کنید و برای انجام آن طبق برنامه آماده باشید. آیا برای مهدکودک، مدرسه یا کلاس آموزشی چیز خاصی نیاز دارید که مجبور به خرید آن هستید؟ آیا تاریخ هایی وجود دارد که باید برای آن آماده باشید؟ آیا می توانید قبل از شروع هفته آشپزی کنید؟

کمک بخواهید

یک یا دو نفر را پیدا کنید که می توانند به شما کمک کنند. شما باید هم در محل کار و هم در خانه به دنبال حمایت باشید. اگر خانواده ای در اطراف ندارید، از همکاران، دوستان یا همسایگان کمک بگیرید. همه آنها می توانند از شما حمایت کنند.

محدود کردن فعالیت های اوقات فراغت

حتی اگر بهترین ها را برای فرزندان خود می خواهید، بسیاری از فعالیت های اوقات فراغت می تواند به سرعت استرس زا شود. لازم نیست در انجمن اولیا و مربیان فعال باشید، یا گروه موسیقی فرزندتان را آموزش دهید و همچنین درگیر مسائل اجتماعی شوید. کمک کردن به جامعه خود فوق العاده و ارزشمند است، اما نمی توانید همه کارها را همزمان انجام دهید. باز هم باید اولویت های خود را تعیین کنید. به این فکر کنید که اکنون چه کاری می توانید انجام دهید و چه کارهایی را می توانید در آینده زندگی خود انجام دهید. "نه" گفتن را یاد بگیرید.

صحبت با بچه ها

از طریق صحبت کردن و عملکرد شما، کودکان باید بدانند که اولویت اصلی زندگی شما هستند، اما همچنین باید به آنها اطلاع دهید که کار شما برای شما نیز مهم است. با فرزندان خود در مورد کارهایی که در محل کار انجام می دهید صحبت کنید و آنها را به محل کار خود ببرید. اگر خواسته‌های کاری تان را با آنها در میان بگذارید، احتمالاً بیشتر متوجه می‌شوند.

از رویدادهای مهم لذت ببرید

رویدادهای خاصی در زندگی فرزندان شما وجود دارد که قبل از ساعت 5 بعد از ظهر اتفاق می افتند، مانند یک مسابقه یا مراسمی در مدرسه و... اکثر کارفرمایان، مدیران و مشتریان نیز خانواده دارند و این موقعیت های خانوادگی را درک می کنند. با رئیس خود صحبت کنید و ضرورت حضور در مراسم را برای آنها توضیح دهید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد