اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
گزارش آگهی

جریان بازار 200 میلیارد دلاری بسته بندی دارویی چیست؟

با افزایش رشد جمعیت کشورهای در حال توسعه و پیر شدن افراد جامعه، مصرف انواع داروها افزایش یافته است.

با افزایش رشد جمعیت کشورهای در حال توسعه و پیر شدن افراد جامعه، مصرف انواع داروها افزایش یافته است. درست است که پیشرفت تکنولوژی تحول بسیار عظیمی در توسعه و گسترش جوامع ایجاد کرده است اما خب جنبه های منفی را نیز به همراه دارد برای مثال بیماری هایی در چند سال اخیر گریبان بسیاری از کشورها را گرفته و حتی به اقتصاد آنها نیز لطمه های جبران ناپذیری وارد کرده که غیر قابل انکار است.

متاسفانه ایران یکی از کشورهایی است که جمعیت آن رو به پیری میرود. یکی از علل اصلی افزایش تولید دارو در کشورمان همین امر میباشد.

با افزایش تولید و مصرف دارو، متقاضی بسته بندی های آنها هم زیاده شده است. طی آماری که منتشر شده در سال 2019 چیزی حدود 83.98 میلیارد دلار تخمین زده شده است که پیش بینی میشود تا سال 2027 با رشد سالانه 6.8 درصدی به 191.21 میلیارد دلار میرسد.

دارو یکی از مواردی است که در دو مرحله بسته بندی میشود که به آن بسته بندی اولیه و ثانویه می گویند. بسته بندی های اولیه و ثانویه کار مراقبت و محافظت از داروها را در برابر مواردی مثل عوامل بیولوژیک، شیمیایی، مکانیکی را بر عهده دارند.

بسته بندی های اولیه شامل: بطری، قوطی های دارو، تیوب میباشند و پک های ثانویه جعبه های کارتنی و مقوایی هستند.

چرا باید دارو را بسته بندی کرد؟

بسته بندی یکی از عوامل جدانشدنی از محصولات دارویی است یعنی دارو را بدون بسته بندی مخصوص آن وارد بازار نمیکنند به این علت است که برای آن میلیاردها دلار هزینه صرف میشود.

مرتبط بخوانید: جعبه دارویی و انواع بسته بندی دارو

کار بسته بندی حفاطت از کالای درونی است به گونه ای که محصول را در برابر خطراتی مثل شکستگی، ضربه و هر گونه آسیب دیگر حفظ خواهد کرد. داروها از جمله مواردی است که حساسیت های شدیدتری نسبت به سایر محصولات دارد و به سرعت آسیب دیده و فاسد میشوند.

در کنار حفاظت از محصول، روی جعبه های دارویی مواردی همانند: تاریخ انقضا و تولید، دوز مصرفی، نکات مهم و غیره ذکر میشود که بسیار کاربردی بوده و هر مصرف کننده ای به چنین اطلاعاتی نیاز دارد.

بهترین پک دارویی کدام است؟

برای چاپ جعبه دارو می بایست از مقوای ایندربرد استفاده کرد. زیرا این مقوا از گواهینامه بین المللی بهداشت بهره مند است که در بازار با نام مقوای بهداشتی شناخته شده است که دارای گرماژهای متفاوتی میباشد.

استفاده از این مقوا برای مصارف دارویی بسیار متداول است اما از مقوای پشت طوسی نیز برای جعبه دارو استفاده میکنند. این نوع مقوا ارتباط مستقیم با دارو نداشته و از نظر بهداشتی مشکلی ایجاد نخواهد آمد. برای مواردی مثل قرص و کپسول از آلومینیوم و پلی اتیلن استفاده میکنند تا در برابر نور، آب و اکسیژن محصول را دستخوش تغییرات نکند.

چاپ روی جعبه دارو به چه میزان اهمیت دارد؟

یکی از اصلی ترین مواردی که در جعبه و کارتن بسیار اهمیت دارد چاپ روی آن است. شاید در برخی محصولات وجود چاپ اهمیتی نداشته باشد و بتوان آنرا حذف کرد. اما در جعبه های دارویی اطلاعاتی وجود دارد که باید درج گردد. معمولا چاپ روی مقوا با دستگاه افست انجام میگیرد.

تا حالا دقت کرده اید که چرا روی جعبه های دارویی از تصاویر استفاده نمیکنند؟

شرکت های دارویی معمولا نمیتوانند هر نوع بسته بندی یا چاپی را برای محصولات خود استفاده کنند. به دلیل آنکه در صورت عدم کیفیت و انتخاب غلط یک تصویر، برندشان بی اعتبار میشود.

به همین دلیل ترجیح می دهند هیچگونه عکس و تصویری بر روی بسته بندی ها ی دارو استفاده نکنند. اکثر تصاویر استفاده شده برای داروهایی است که جنبه آرایشی-بهداشتی دارند که همان به نوعی تبلیغ محسوب میشود. خوشبختانه، داروهای ایرانی که در برخی موارد جایگزین موارد خارجی هستند، از کیفیت قابل قبولی برخوردارند.

موارد مهمی که باید در چاپ و تولید جعبه دارو اعمال شوند، عبارتند از: طراحی جعبه بر اساس استانداردهای جهانی، استفاده درست از رنگ ها و علائم هشدار، استفاده از فونت بریل برای افراد نابینا، استفاده از پلمپ جعبه برای اصالت کالا.

انواع جعبه های مقوایی وجود دارند که بعنوان بسته بندی دارو استفاده میشوند. جعبه های دو درب دارویی، جعبه ته قفلی و لاک باتم را میتوان برای پک قرص و کپسول و سایر داروها استفاده کرد.

بسته بندی های شیشه ای، فلزی و پلاستیکی نیز وجود دارند که برای انواع دارو مورد استفاده قرار میگیرند اما کارتن و مقوا بهترین شکل یک بسته بندی مناسب محسوب میشوند. کارتن ها به عنوان کارتن مادر و جعبه های مقوایی برای خود دارو میباشند.

قیمت چاپ بسته بندی داروها به عواملی همانند: ابعاد (طول، عرض و ارتفاع)، نوع بسته بندی (کارتن یا جعبه مقوایی)، نوع چاپ و تیراژ بستگی دارد. معمولا داروها با تیراژ بالا به چاپ میرسند و تعداد پایین تر هزینه مقرون به صرفه ای نخواهد داشت.

مرتبط بخوانید: محاسبه آنلاین قیمت جعبه و کارتن بسته بندی در کمتر از 2 دقیقه

فلز و شیشه به دلیل وزن بالایی که دارند، حمل و نقل و جابجایی آنها بسیار دشوار است. اما کارتن و جعبه های مقوایی کار را راحت تر کرده اند زیرا هم وزن سبک تری داشته و هم درون کانتینرهای یخچال دار ماندگاری بیشتری دارند.

حالا برمی گردیم به عنوان مقاله که واقعا جریان 200 میلیارد دلاری صنعت بسته بندی دارو چیست؟

همانطور که در مقاله اشاره شد با افزایش رشد جمعیت و رفتن جوامع مختلف رو به گروه سنی میان سال و پیر، مصرف دارو بسیار افزایش یافته است و همچنین با وجود برخی از بیماری های ناشناخته جدید که روزانه به امراض سابق اضافه میشوند، تولید دارو و بسته بندی های آن نیز زیاد شده است و برای رفع کردن نیاز افراد جامعه باید برای صنعت دارو و بسته بندی آن بودجه زیادی در نظر گرفته شود، زیرا هر چیزی که با سلامت و جان انسانها سر و کار داشته باشد ارزش صرف هزینه را دارد.

البته آرزوی قلبی ماست که هیچ بیماری در سراسر جهان وجود نداشته باشد و اگر هم نیازی به دارو بود تماما در راستای مصرف ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن باشد.

چکیده

تمامی نکات گفته شده این را اثبات میکند که چرا برای صنعت دارو و بسته بندی آن هزینه میگردد. صنعت دارو با رشد تکنولوژی های روز دنیا در حال گسترش و پیشرفت میباشد. از این رو کارخانجات بسیاری در زمینه کارتن و جعبه سازی هستند که میتوانند بسته بندی های بهداشتی و با کیفیت تولید کنند.

کارتن سازی آوین پک با بیش از یک دهه تجربه در زمینه تولید بسته بندی های کارتنی و جعبه های مقوایی، مناسب ترین بسته بندی ها را در زمینه دارو و تجهیزات بهداشتی تولید کرده است. شما عزیزان میتوانید با دیدن کردن از بخش نمونه کارهای این شرکت، ثبت سفارش انجام دهید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد