اونس طلا2414.89
مظنه14,716,000
18 گرم3,397,200
ارزش سکه33,155,148
قدیم (بهار)37,500,000
جدید (امامی)40,600,000
نیم23,300,000
ربع14,900,000

تلاطم بورس به طور موقت خوابید

در هفته معاملاتی که گذشت در بازار سرمایه گروه خودرویی لیدر کلاسیک بود و گروه‌های فلزات اساسی و شیمیایی‌ هم خوب عمل کردند.

به گزارش سایت طلا،پس از گذشت ماه‌ها بالاخره در هفته معاملاتی گذشته، بازار سرمایه توسط مسئولان مورد توجه قرار گرفت و بورس بعد از چندین هفته روی خوش به سرمایه گذاران نشان داد. حال در این گزارش با برخی از کارشناسان به بررسی روند معاملات پس از صحبت مسئولان در خصوص بورس پرداختیم.

حسین مرید سادات کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که، وضعیت بازار سرمایه در هفته گذشته به چه صورت بود؟ اظهار کرد: در هفته معاملاتی گذشته بازار به دو دسته، قبل و بعد از جلسه وزیر اقتصاد با حقوقی‌های بازار سرمایه تقسیم شد. در روز‌های شنبه و یکشنبه بازار پر عرضه‌ای داشتیم و بذر بی اعتمادی در بازار سرمایه موج می‌زد اما از روز دوشنبه که از طرف مسئولان بورسی وعده حمایت از بازار سرمایه داد شد، موج صعودی در بازار آغاز شد و امروز بورس در محدوده یک میلیون و ۳۹۸ هزار واحد پایان یافت.

او بیان کرد: در روز یکشنبه شاخص هم وزن نیز حمایت معتبر خود را در محدوده ۳۶۲ هزار واحد از دست داد و گروه‌های خودرویی و بانکی نیز که لیدر بازار بودند، حمایت استاتیک خود را از دست دادند. لازم به ذکر است که، اگر از روز دوشنبه حمایتی در بازار سرمایه صورت نمی‌گرفت، بازار به قهقرا می‌رفت.

ورود ۱۰۰ میلیارد به بازار سرمایه در آخرین روز معاملاتی

کارشناس بازار سرمایه گفت: در روز دوشنبه، از برخی نماد‌ها در کف حمایتی، حمایت شد، اما نکته نگران کننده، کمی ارزش معاملات و عمق کم بازار سرمایه است و در این محدوده شاخص، ارزش معاملات باید حداقل ۷ – ۸ هزار میلیارد تومان باشد، ولی هم اکنون ارزش معاملات فقط ۴ هزار میلیارد تومان است.

مرید سادات در خصوص میزان ورود و خروج پول افراد حقیقی از بازار سرمایه در هفته معاملاتی گذشته گفت: در روز دوشنبه به میزان ۲۲۰ میلیارد و در روز سه شنبه یک هزار و ۳۶۰ میلیارد تومان خروج پول داشتیم، اما به یک باره امروز، حدود ۱۰۰ میلیارد تومان ورود پول به بازار سرمایه داشتیم. همچنین امروز خروج پول نیز از بسیاری از صندوق صورت گرفت.

کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که، در هفته معاملاتی گذشته چه اخباری بر روی روند بازار سرمایه موثر بودند؟ اظهار کرد: دو اخبار مهمی که در هفته معاملاتی گذشته بر روی بازار سرمایه موثر بود، یکی اذعان رئیس سازمان بورس به حمایت از بازار سرمایه بود که بر کاهش قرمزی بازار سرمایه تاکید کرد. دوم اینکه رئیس سازمان بورس در هفته معاملاتی گذشته، دستور به عدم فروش سهام به بازارگردان‌ها داد.

مرید سادات در پاسخ به این پرسش که، در هفته معاملاتی گذشته کدام صنایع پیشرو بودند؟ گفت: در هفته معاملاتی گذشته گروه خودرویی لیدر کلاسیک بود و گروه فلزات اساسی و شیمیایی‌ها هم خوب عمل کردند.

رشد ۰.۲۶ درصدی شاخص کل طی ۵ روز معاملاتی

هادی سیدپور کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که، روند شاخص کل بورس و فرابورس در هفته معاملاتی گذشته به چه شکلی بوده است؟ اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت شاخص کل بورس با رشد ۰.۲۶ درصدی از محدوده یک میلیون و ۳۹۴ هزار و ۷۷۷ واحد به یک میلیون و ۳۹۸ هزار و ۴۴۵ واحد رسید. شاخص فرابورس ایران نیز با رشد ۰.۱۷ درصدی از پله ۱۹ هزار و ۸۱۹ واحد به ۱۹ هزار و ۸۵۳ واحد رسید.

کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که، روند شاخص هم وزن در هفته معاملاتی گذشته به چه شکلی بوده است؟ گفت: شاخص هم وزن نیز در هفته معاملاتی گذشته با افت ۰.۶۵ درصدی مواجه بود و از شاخص ۳۷۶ هزار و ۸۰۵ واحد به ۳۷۴ هزار و ۳۵۳ واحد رسید.

سیدپور در پاسخ به این پرسش که، در هفته معاملاتی گذشته چه اخبار مثبت و منفی بر روی روند بازار سرمایه موثر بودند؟ اظهار کرد: در هفته معاملاتی گذشته، اخبار مثبتی همچون تزریق ۱۵۰ میلیون دلاری به بورس برای تثبیت بازار سرمایه، جلسه حمایت حقوقی‌ها در جهت ثبات بازار سرمایه، تهی شدن بازار از فروشنده و همچنین افزایش نرخ کامودیتی‌ها همچون افزایش ۲۲ دلاری سرب، افزایش ۵۷ دلار مس و افزایش ۶۸ دلاری آلومینیوم بر روند بازار سرمایه موثر بودند.

او در پایان تصریح کرد: اخبار منفی موثر بر بازار سرمایه نیز شامل، تکذیب فروش اوراق دولتی در بورس توسط دولت بود و اینکه در این زمینه شفاف سازی شد که، پیمانکاران به فروش اوراق در بورس می‌پرداختند.

کلام آخر اینکه بالاخره بعد از مدت‌ها در اواخر هفته معاملاتی گذشته با برگزاری جلساتی با حضور مسئولان بورسی کور سوی امید در بازار سرمایه به وجود آمد که به دنبال آن پس از چندین هفته، حدود ۱۰۰ میلیارد تومان به بورس تزریق پول داشتیم.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد