اونس طلا2376.64
مظنه14,536,000
18 گرم3,355,600
ارزش سکه32,749,608
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)40,700,000
نیم23,700,000
ربع15,000,000

واکنش نمایشی انگلیس به اقدامات غیرقانونی اسرائیل در فلسطین اشغالی

معاون وزیر امور خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای نمایشی و تکراری به توسعه شهرک‌سازی در فلسطین اشغالی توسط عناصر رژیم اشغال‌گر قدس اعتراض و اظهار کرد که این اقدامات طبق قوانین بین‌الملل غیرقانونی است.

به گزارش سایت طلا، «جیمز کلورلی» معاون خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت خارجه انگلیس در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای دولت لندن منتشر شد، از رژیم صهیونیستی خواست که «در خصوص تصمیم اتخاذ شده در ۲۴ و ۲۷ اکتبر در مورد توسعه شهرک‌سازی ها در کرانه باختری و شرق قدس اشغالی تجدیدنظر کند».

وی تصریح کرد که شهرک‌سازی‌ها ذیل قوانین بین‌المللی اقدامی غیر قانونی و مانع برقراری صلح و ثبات است.

پیشتر اتحادیه اروپا نیز با صدور بیانیه‌ای تکراری اعلام کرده بود که شهرک سازی ها مطابق با قوانین بین‌المللی غیرقانونی، مانع دست‌یابی به راه حل تشکیل دو کشور فلسطین و اسرائیل و صلح جامع و پایدار بین دو طرف است. اتحادیه اروپا به طور دائم اعلام کرده که هرگونه تغییرات در مرزهای قبل از ۱۹۶۷ را به رسمیت نمی‌شناسد.

اتحادیه اروپا بر همین اساس درخواست خود از رژیم اسرائیل را برای متوقف ساختن شهرک‌سازی و لغو تصمیمات اخیر را تجدید کرد.

این نخستین بار نیست اروپایی ها که هم پیمانان رژیم صهیونیستی هستند، روز کاغذ یا بطور لفظی به شهرک سازی ها و اقدامات اشغالگرانه و جنایتکارانه رژیم صهیونیستی معترض می شوند، اما در صحنه عمل، صدور این بیانیه ها چیزی جز اقدام نمادین و نمایشی نیست و عملا هیچ نتیجه ای در کمک به ملت مظلوم فلسطین به همراه نداشته است.

رژیم اشغالگر قدس در هفته‌های اخیر تحرکات خود در تخریب منازل فلسطینیان و دستگیری جوانان فلسطینی در مناطق مختلف کرانه باختری را شدت بخشیده‌ است.

احداث واحدهای جدید و شهرک‌سازی نقض آشکار قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد است. این قطعنامه که ۲۳ دسامبر ۲۰۱۶ (۳دی ۹۵) با رای مثبت ۱۴ عضو و تنها رای ممتنع آمریکا به تصویب رسید، ضمن غیرقانونی خواندن شهرک‌سازی در خاک فلسطین، از رژیم صهیونیستی می‌خواهد که عملیات شهرک‌سازی را متوقف کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد