اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

طلا همچنان در حال صعود بیشتر + تحلیل تکنیکال

قیمت طلا طی هفته گذشته توانست رشد قابل توجهی را از خود نشان داده و در این هفته نیز حرکت صعودی خود را ادامه داد و به سطوح بالای گذشته بازگشت.

با باز شدن بازار های جهانی در روز دوشنبه قیمت طلا روند صعودی خود را ادامه داده و توانست بار دیگر به بالای 1800 دلار بازگردد و هم اکنون هر اونس طلای جهانی 1807 دلار قیمت دارد.

مهم ترین عوامل افزایشی شدن قیمت طلا را می توان ترس از افزایش تورم و ایجاد رکود تورمی، وجود مشکل در زنجیره تامین کالا ها و افزایش هزینه های انرژی در بسیاری از کشور ها دانست.

علاوه بر این عوامل، کاهش نگرانی ها پیرامون شرکن اورگراند چین و همچنین کاهش ارزش دلار آمریکا در برابر دیگر رقبای خود نیز باعث شده است تا از افزایش قیمت طلا حمایت شود.

از نظر فنی تحلیل تکنیکال طلا به ما نشان می دهد که قیمت طلا باید برای ادامه روند صعودی خود ابتدا بالا تر از نقطه 1807 دلار تثبیت شده و حرکت پایدار از خود نشان دهد.

طبق نمودار شاخص همگرایی فنی قیمت طلا ابتدا مقاومت های نه چندان قدرتمند 1811، 1814 و 1818 دلاری را پیش روی خود داشته و در صورت عبور از آنها با مقاومت شدید در نقطه 1820 دلاری مواجه خواهد شد.

از طرف دیگر طلا ابتدا در نقطه 1800 حمایت شده و در صورتی که افت بیشتری از خود نشان داهد، دو سطح حمایت قدرتمند 1797 و 1793 دلاری در انتظار آن خواهند بود. آخرین سطح حمایت طلا نیز در نقطه 1789 دلار قرار دارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد