اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

از نظافت زیاد این وسایل خودداری کنید!

6 وسیله ای که نباید آنها را زیاد تمیز کنید یا بشویید!

تمیزکاری

ما معمولاً در مورد عدم نظافت کافی وسایل مختلف، به خوانندگان خود هشدار می دهیم، اما این بار درباره مسئله ای کاملاً برعکس می خواهیم صحبت کنیم! مواردی وجود دارد که نباید زیاد شسته یا تمیز شوند، چراکه یا غیر ضروری است یا ممکن است به آنها آسیب برسانید. بنابراین، بر مواردی تمرکز کنید که تمیز کردن آنها را فراموش کرده اید و این کارها را رها کنید. بله، چیزی به نام نظافت زیادی وجود دارد.

6. ماشین

شستن ماشین یکی از کارهایی است که بسیاری از مردم آن را دوست ندارند و به همین دلیل بسیاری آن را به کارواش می برند. توجه داشته باشید که هر چند وقت یکبار این کار را انجام می دهید؟ زیرا شستن ماشین به این معنی است که لایه مومی را که از پوشش محافظت می کند را نیز می شوید. نتیجه؟ ایجاد خراش های ریز! ماشین خود را بیش از یک بار در ماه شستشو ندهید، حداکثر دوبار در زمانی که واقعا کثیف است. همچنین سالی یک بار ماشین خود را واکس بزنید، یا اجازه دهید یک متخصص حرفه ای این کار را برای شما انجام دهد.

5. موها

بیشتر افراد موهای خود را بیش از حد می شویند؛ لازم نیست این کار را زیاد انجام دهید یا حتی زمانی که موهای ضخیم یا فر دارید، باید کمتر بشویید. موهای بلوند به طور طبیعی خشک تر از موهای تیره هستند و موهای فر خشک تر و شکننده تر از موهای صاف! با شستشوی مکرر موها، فقط باعث می شوید روغن طبیعی مو از بین برود.

4. شلوار جین

واقعاً لازم نیست شلوار جین خود را به دفعات زیاد بشویید، چون هنگام شستشو به سرعت شکل و رنگ خود را از دست می دهند، به همین دلیل بهتر است که آنها را فقط زمانی بشویید که واقعا کثیف شده اند. همچنین می توانید بوهای شلوار جین خود را با آویزان کردن آن در هوای بیرون یا قرار دادن آنها در فریزر، در یک کیسه پلاستیکی، از بین ببرید. روش فریزر همچنین باکتری ها را به طور همزمان از بین می برد.

3. مبلمان چوبی

بسیاری از محصولات تمیز کننده می توانند مبلمان چوبی زیبای شما را خراب کنند. حتی محصولات مخصوص تمیز کردن چوب نیز نیازی به استفاده مکرر ندارند. این محصولات حاوی روغن هایی هستند که باعث چرب شدن مبلمان شما و جذب گرد و غبار می شود. مبلمان چوبی را حداکثر ماهی یکبار با یک محصول تمیز کننده چوب، تمیز کنید و لکه ها و مواد غذایی ریخته شده را با یک پارچه مرطوب پاک کنید.

2. فرش

آیا با آب و صابون لکه ها را از روی فرش خود پاک می کنید؟ این کار چندان هوشمندانه ای نیست، زیرا نمی توانید صابون را بشویید. صابونی که در فرش باقی می ماند، فقط خاک و گرد و غبار بیشتری را به خود جذب می کند و در طولانی مدت باعث ایجاد لکه های بیشتر می شود.

1. آینه حمام

ما نیز از این مورد شگفت زده شدیم، اما ظاهراً ممکن است وقتی هر بار که آینه بخار می گیرد یا هنگام تمیز کردن، مرطوب می شود، رطوبت به پشت شیشه نفوذ می کند که می تواند باعث آسیب یا کدر شدن آینه شود. پس از تمیز کردن بیش از حد آیینه خود بپرهیزید.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد