اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

شکایت ترامپ از کمیته مجلس نمایندگان آمریکا

رئیس جمهوری پیشین آمریکا با طرح شکایت از کمیته مجلس نمایندگان آمریکا که درباره شورش شش ژانویه در کنگره تحقیق می‌کرد، مدعی شد اعضای آن درخواست غیرقانونی برای دریافت سوابق کاخ سفید او ارائه دادند.

به گزارش سایت طلا ، به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا در شکایتی که در دادگاه منطقه‌ای واشنگتن دی.سی تنظیم شد، تاکید کرد موارد درخواستی این کمیته مجلس نمایندگان آمریکا تحت پوشش یک سند حقوقی تحت عنوان "امتیاز اجرایی" قرار داشت که از محرمانگی برخی ارتباطات کاخ سفید حفاظت می‌کرد.

جسی بینال، وکیل ترامپ در متن این دعوی حقوقی آورده است: درخواست‌های این کمیته در میزان گستردگی و حجم بی‌سابقه است و هیچ هدف مشروع و قانونی را دنبال نمی‌کند.

اعضای این کمیته شامل لیز چنی جمهوریخواه و بنی تامپسون دموکرات در واکنش به شکایت ترامپ در بیانیه‌ای مکتوب گفتند که این رئیس جمهوری پیشین آمریکا به دنبال به تعویق انداختن و مانع تراشی در تحقیقات آنهاست.

در بیانیه چنی و تامپسون آمده است: تصور یافتن منافع عمومی جذاب‌تر از تلاش برای رسیدن به پاسخی درباره یک حمله به دموکراسی ما و تلاشی برای واژگون کردن نتایج یک انتخابات، دشوار است.

صدها تن از حامیان ترامپ در ششم ژانویه به کنگره آمریکا حمله ور شدند تا نگذارند قانونگذاران پیروزی انتخاباتی جو بایدن دموکرات را به عنوان رئیس جمهوری آمریکا تایید کنند. بیش از ۶۰۰ تن با اتهامات کیفری مرتبط با این حوادث مواجه شدند. دونالد ترامپ در مجلس نمایندگان تحت کنترل دموکرات‌ها به جرم تحریک این حمله به کنگره استیضاح شد. او اما در سنا تبرئه شد.

جو بایدن اوایل همین ماه به آرشیو ملی دستور داد تا بسته اولیه اسناد درخواستی این کمیته را تحویل دهد. طبق متن شکایتنامه ترامپ، آرشیو ملی قرار است ماه آتی این موارد درخواستی را تحویل دهند و در این شکایت خواسته شده فرایند متوقف شود.

کمیته شش ژانویه همچنین برای شهادت مشاوران ترامپ از جمله استیو بنن، استراتژیست سیاسی سابق کاخ سفید احضاریه صادر کرده است. بنن تاکید دارد تا زمانی که نظر ترامپ در مورد "امتیاز اجرایی" حل و فصل نشود، شهادت نمی‌دهد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد