اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ترسناک ترین کارهایی که استرس با پوست انسان می کند

استرس تا زمانی که باعث شود شما به کارهایتان برسید می تواند خوب باشد اما زمانی که تبدیل به بیماری شد می تواند خطرناک باشد به ویژه برای پوست شما که عضوی بسیار حساس است.

پوست انسان یکی از اعضای حساس بدن به شمار می رود که از بیشترین مساحت نیز برخوردار است و استرس می تواند به طور کلی باعث نابود شدن پوست شما شود.

در ادامه ترسناک ترین اثرات مخرب استرس بر روی پوست را بررسی خواهیم کرد.

لک و پیس

استرس باعث می شود سلول های تولیدکننده رنگدانه ملانین تخریب شوند و دیگر به طور طبیعی در پوست تولید نشوند . همین مساله باعث می شود رنگ پوست به طرز پیش رونده ای به سمت سفید شدن برود.

پیری زودرس و چین و چروک

پوست در اثر استرس کم کم دچار چین و چروک می شود. از طرف دیگر عادت هایی مثل اخم کردن یا جمع کردن لب ها که موقع استرس سراغشان می روید هم باعث ایجاد خطوط عمیق روی پوست می شوند .

پوست

پف زیر چشم

زمانی که در اثر استرس هورمون کورتیزول ترشح می شود ، تعادل نمک در بدن به هم می ریزد و این باعث می شود بدن ، مایعات را در خودش حبس کند و دچار تورم شود . از حساس ترین نقاط بدن هم پوست اطراف چشم است که خیلی زود دچار ورم می شود.

خشکی پوست

استرس باعث ترشح کورتیزول در بدن می شود . همین مساله قدرت پوست برای نگهداری رطوبت را کاهش می دهد. به همین دلیل پوست دچار خشکی و بعضا خارش می شود.

کهیر

استرس قدرت فوق العاده ای در ضعیف کردن سیستم ایمنی بدن دارد که می تواند باعث بروز کہیر روی پوست شود.

جوش و اکنه

این جوش ها به به جوش های استرسی معروف هستند . معمولا چرکی نیستند و فقط خودشان را در قالب برآمدگی های قرمز و دردناک نشان میدهند .

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد