اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

گوشت گاو یا گوشت گوسفند کدام انتخاب سالم تری است؟

گوشت گاو و گوسفند از پر مصرف‌ترین انواع گوشت قرمز هستند و سؤالی که احتمالاً به ذهن خیلی از افراد می‌رسد این است که گوشت گاو مفیدتر است یا گوشت گوسفند؟

گوشت قرمز به ویژه گوشت گوساله و گوسفند منبعی سرشار از پروتئین، روی، آهن، فسفر، کلسیم، ویتامین B12، اسید آمینه‌ها و ... می‌باشند که کنار گذاشتن آن از وعده‌های غذایی، اشتباه بزرگی است.

مزیت مصرف گوشت گاو و گوسفند این است که علاوه بر تأمین انرژی روزانه، بسیاری از نیازهای بدن به املاح معدنی و اسید آمینه‌ها را برطرف می‌کند.

باید این مسئله را عنوان کنیم که گوشت گاو و گوشت گوسفند از لحاظ ارزش غذایی بسیار مشابه هم هستند. گوشت گوسفند بافتی نرم تر و طعمی قوی تر دارد، ولی گوشت گاو طعمی ظریف تر دارد.

گوشت

100گرم گوشت گوسفند 258 کالری، 25.6 گرم پروتئین و 8.8 گرم چربی دارد و 100گرم گوشت گاو 217 کالری، 26.1 گرم پروتئین و 4.2 گرم چربی دارد. در نتیجه، گوشت گوسفند کالری و چربی بیشتری نسبت به گوشت گاو دارد.

گوشت گوسفند و گوشت گاو سرشار از چربی های اشباع و کلسترول هستند، امّا آیا گوشت گوسفند از گوشت گاو چرب تر است؟ میزان چربی گوشت گوسفند از چربی گوشت گاو بیشتر است، امّا چربی که در گوشت گوسفند وجود دارد سالم است و می تواند به سلامتی انسان کمک کند.

از آنجایی که خوراک گوسفند علف است، چربی آن مقدار بسیار زیادی امگا 3 دارد. نسبت امگا 3 به امگا 6 در این گوشت خارق العاده است که برای سلامت قلبی و عروقی انسان بسیار مفید است.

گوشت قرمز

چربی اشباعی که در گوشت گوسفند وجود دارد بر خلاف چربی اشباع موجود در روغن ها برای سلامت قلبی انسان مفید است. در مقایسه گوشت گوسفند و گوشت گاو، گوشت گوسفند گزینه بسیار مناسب تری است زیرا ارزش تغذیه ای بسیار بالایی دارد. گوشت گوسفند کالری بیشتری دارد، خوش طعم تر است و پروتئین موجود در آن با کیفیت تر است.

امّا نکته این است که سوای از نوع گوشت قرمز، این گوشت نباید جزو رژیم غذایی هر روز شما باشد. اگر گوشت زیاد می خورید، سعی کنید از بخش های کم چرب آن انتخاب کنید و همراه آن سبزیجات، مغزیجات و غلات استفاده کنید. مصرف بیش از حد گوشت قرمز منجر به بیماری های قلبی و دیابت می شود. در نتیجه، استفاده به اندازه و مناسب از گوشت قرمز بهترین گزینه است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد