اونس طلا2378.61
مظنه16,296,000
18 گرم3,761,900
ارزش سکه36,714,888
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

گفت و گوهای وزیران خارجه آمریکا و عربستان درباره ایران و یمن

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در دیدار با فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی درباره ایران و یمن گفت و گو کردند.

به گزارش وزارت خارجه آمریکا، بلینکن در دیدار روز پنجشنبه به وقت محلی با همتای سعودی خود که در واشنگتن به سر می برد، بر تعهد کاخ سفید برای کمک به ریاض برای دفاع از خود تاکید کرد و افزود: ما متعهد به دفاع از امنیت عربستان هستیم.

به گفته وزیر امور خارجه آمریکا، در این مذاکرات مسائلی مانند یمن، ایران، انرژی و تغییرات اقلیمی در دستور کار طرفین قرار داشت.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد وزیران خارجه آمریکا و عربستان در خصوص همکاری‌های راهبردی آمریکا و عربستان در مسائل منطقه از جمله هدف مشترک دستیابی به راه حلی پایدار برای پایان دادن به جنگ و درگیری در یمن گفت ‌وگو کردند.

در این بیانیه آمده است بلینکن در این دیدار بر تعهد دولت آمریکا برای کمک به عربستان سعودی در دفاع از قلمرو و مردم این کشور تاکید کرد.

آمریکا بدون اشاره به حملات ائتلاف سعودی به یمن، مقاومت انصارالله یمن را محکوم کرد.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، بلینکن با همتای سعودی خود درباره سایر موضوعات از جمله حقوق بشر بحث و گفت و گو کردند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن "عبدربه منصور هادی" رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در یک قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد