اونس طلا2337.71
مظنه14,721,000
18 گرم3,398,300
ارزش سکه33,166,413
قدیم (بهار)37,600,000
جدید (امامی)40,400,000
نیم23,900,000
ربع14,400,000

تاثیر شبکه های اجتماعی بر نوجوانان

آیا شبکه های اجتماعی می توانند بر نوجوانان اثر مخرب تری داشته باشد؟

شبکه های اجتماعی

ظهور رسانه های اجتماعی تقریباً همه جنبه های زندگی ما را تحت تاثیر و تغییر قرار داده است اما این رسانه ها می توانند تاثیر بیشتری بر زندگی نوجوانان بگذارند؛ ربکا رید، نویسنده مجله نوجوان شما، در این باره می گوید:" در بین نوجوانان انتشار عکس غمگین (ممکن است گریه کند یا فقط بسیار ناراحت به نظر برسد)، همراه با یک داستان ناراحت کننده یا احساسی بسیار باب شده است، عکس هایی با داستانهایی واقعی و البته گاهی نیز فریادی برای توجه!"

تایید دیگران

به اشتراک گذاشتن احساسات واقعی مطمئناً جنبه مهمی از رسانه های اجتماعی است، اما مهم این است که بتوانیم تفاوت بین فریاد واقعی برای کمک یا موقعیتی را که فرد به دنبال توجه و ترحم است را تشخیص دهیم. افراد در این گروه سنی مشتاق تأیید هستند، پس بنابراین تعجب آور نیست که این نوع پستها با مشارکت زیاد همسالان همراه می شود و چون نوجوان منتشر کننده عکس، توجه کافی را از فضای مجازی دریافت کرده است، احساس رضایت کرده و منجر به افزایش پست های غم انگیز و تبدیل آن، به یک دور باطل می شود و ممکن است برای کسانی که این نوع پست ها را مشاهده می کنند نیز جذاب و حتی مسری باشد! و البته گاهی، دارای عارضه جانبی مخرب نیز می باشد و نوجوان می تواند، تحقیر، شرمساری و حتی قلدری آنلاین را نیز با انتشار پست خود تجربه کند.

والدین

بر اساس مجله والدین "هنگامی که یک نوجوان متن ترانه ای را منتشر می کند که بسیار آزاردهنده است یا در مورد ناامیدی زندگی خود صحبت می کند و یا حتی به خودآزاری و افکار خودکشی اشاره می کند، نشان دهنده این است که آنها توجه شما را می خواهند، خواه خواسته ای آگاهانه باشد یا خیر."

اگر نوجوان شما با مشکلات جدی روبرو است، بسیار مهم است که از متخصصان کمک خواسته و آن را بسیار جدی بگیرید؛همچنین مهم است، بررسی کنید که آیا نوجوان شما نیز با چنین پست هایی به دنبال توجه هست؟ اگربله، با نوجوان خود صحبت کنید و توضیح دهید که چرا این نوع پست ها ایده خوبی نیستند.

کلام آخر

مانند هرچیزی، در رسانه های اجتماعی و فناوری نیز باید تعادل برقرار شود. بعنوان والدین، ​​ما فقط می توانیم تمام تلاش خود را بکنیم و مطمئن شویم که فرزندان ما می دانند که ما برای کمک در آنجا و در کنار آنها هستیم.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد