اونس طلا2302.83
مظنه14,876,000
18 گرم3,434,100
ارزش سکه33,515,628
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

چرا حتما باید قهوه بخوریم؟

مطالعات حاکی از آن است که قهوه مفید تر از آنچه که فکر می کنیم، است.

قهوه

برای بسیاری از افراد خوردن قهوه بخش مهمی از روز آنهاست، ولی خیلی از ما از نوشیدن قهوه خودداری می کنیم که بهتر است بیشتر به این نوشیدنی روی بیاوریم، چراکه ما یک خبر عالی داریم: قهوه بهترین نوشیدنی است که در واقع دارای مزایای سلامتی فراوانی است.

به جلوگیری از بسیاری از بیماری ها کمک می کند

در تحقیقی که در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شده است، مصرف قهوه با کاهش خطر ابتلا به چندین بیماری از جمله افسردگی، خودکشی، سیروز و سرطان کبد، ملانوم، سرطان پروستات، بیماری پارکینسون، بیماری قلبی، دیابت و سنگ کیسه صفرا مرتبط است؛ علاوه بر این، طبق تحقیقات انجام شده در دانشکده پزشکی جان هاپکینز، نوشیدن قهوه همچنین می تواند مانع از وقوع بیماری آلزایمر که به ویژه زنان را بیشتر تحت تاثیر قرار می دهد، شود. (طبق این مقاله ، تقریبا دو سوم آمریکایی هایی که با بیماری آلزایمر زندگی می کنند زن هستند)".

بر اساس مقاله نیویورک تایمز ،تحقیقی روی بیش از 200،000 شرکت کننده در طی 30 سال انجام شد، آنها دریافتند افرادی که روزانه سه تا پنج فنجان قهوه، با یا بدون کافئین می نوشیدند، 15 درصد دیرتر از افرادی که از نوشیدن قهوه خودداری می کردند به هر دلیلی می مردند.

مقاله نیویورک تایمز همچنین می گوید برخی از مواد شیمیایی موجود در قهوه شامل پلی فنول ها و آنتی اکسیدان ها است. این مقاله توضیح می دهد: "پلی فنول ها می توانند از رشد سلول های سرطانی جلوگیری کرده و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهند. آنتی اکسیدان ها نیز دارای اثرات ضد التهابی هستند و می توانند با بیماری های قلبی و سرطان مقابله کنند."

این یک خبر کاملاً باورنکردنی است!

در مقاله دیگری از کلینیک کلیولند، این حقیقت جالب را می آموزیم: "قهوه منبع مواد مغذی از جمله ویتامین های گروه B ، پتاسیم و ریبوفلاوین است. لوبیا همچنین سرشار از آنتی اکسیدان است ، ترکیباتی که از سلول ها در برابر آسیب محافظت می کند"

نکته مهم

با این حال، با تمام فواید گفته شده در مورد قهوه، باید یک تمایز مهم ایجاد کرد. هیچ یک از این اطلاعات به این معنا نیست که قهوه باید تنها چیزی باشد که شما برای یک سبک زندگی سالم به آن تکیه می کنید. شما همچنین باید رژیم غذایی سالمی داشته باشید، مقدار زیادی آب بنوشید، ورزش کنید و به اندازه کافی بخوابید و علاوه بر این، اجتناب از سیگار کشیدن و مراجعه به چکاپ های سالانه همه به یک شیوه زندگی سالم کمک می کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد