شهر Akwatia

معدنکاران استرالیایی بر روی رسوبات نزدیک رودخانه Birim غنا کار می کنند.

شهر Akwatia

Akwatia در کشور غنا، شهری است که بر روی الماس ساخته شده است. به زبان محلی به افرادی که در حواشی رودخانه به حفاری و یافتن الماس مشغولند"galamsey" می گویند.

نیم قرن پیش، Akwatia یکی از اصلی ترین مناطقی بود که بیشترین الماس را در روی کره زمین تولید می کرد. الماس ها نزدیک رودخانه Birim در سال 1920 کشف شدند همین امر سبب گشت تاجمعیتی از انگلستان به این منطقه هجوم بیاورند. در آخر یک دهه، تولید به یک میلیون قیراط رسید که 2 برابر سال 1935 بود.

این رودخانه از سال 1957 تا 1970  یکی از ثروتمنترین نواحی معدنی بود. با اینکه سنگ ها کم کیفیت بودند. امروزه از معادن این نواحی 301 هزار قیراط در هر سال استخراج می گردد.غالب سنگ های استخراج شده تیره و کوچک تر از 0.10 قیراط هستند.

در سال 1980، دولت اجازه داد که معدنکارانی که در مقیاس کوچک کار می کنند در طی 40 مایل در اطراف رودخانه به فعالیت بپردازند. در سال 2010، یک گروه سرمایه گذار اعلام کرد که 100 میلیون دلار برای مکانیزه کردن معدن این رودخانه سرمایه گذاری می کند. در حال حاضر، دولت و این گروه  برای حفظ و نگه داری فرایندهای حفاران در تلاش هستند که زندگی اقتصادی ناحیه به آن ارتباط دارد.

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها