طلسم های مزین شده با سنگ های قیمتی در زمان باستان

مصریان باستان و مردمان چین از طلسم های ساخته شده با سنگ های قیمتی در طول مراسم دفن مردگان خود استفاده می کردند. مومیایی های مصر باستان برای محافظت در سفرشان به دنیای دیگر، مملو از جواهرات و اشیاء قیمتی بودند. مردمان چین از یشم برای پر کردن منافذ اجساد استفاده می کردند؛

سنگ قیمتی

مصریان باستان و مردمان چین از طلسم های ساخته شده با سنگ های قیمتی در طول مراسم دفن مردگان خود استفاده می کردند. مومیایی های مصر باستان برای محافظت در سفرشان به دنیای دیگر، مملو از جواهرات و اشیاء قیمتی بودند. مردمان چین از یشم برای پر کردن منافذ اجساد استفاده می کردند؛ زیرا اعتقاد داشتند با این کار جسد را از بیماری محافظت می نمایند. مردمان قبیله شان در برمه طبق سنت و آیینی سنگ قیمتی را به عنوان پیشکش به مرد قایق ران (شخصی که ارواح مردگان را به سمت دیگر رودخانه حمل می کرد) بر روی زبان مردگان قرار می داند. افراد متوسط قبیله شان بر روی زبان مردگان خود سکه و افراد بالارتبه سنگ های قیمتی گوناگون مانند یاقوت سرخ، طلا یا نقره را در دهان مردگان خود قرار می دادند.

بسیاری از مردمان تایلند اعتقاد دارند که قدرت جادویی طلسم ها به وسیله راهبه های بودائئی ایجاد شده و برخی از پیروان نیز این طلسم ها را بر زیر پوست بازوان خود به منظور حفاظت کار می گذاشتند. پس از آن مردمان قبیله شان برمه طلسم ها را در زیر پوست خود برای پیروزی در جنگ ها به کار می بردند. امروزه نیز در بین مردمان جنوب شرقی آسیا استفاده از نماد ها و طلسم های مقدس به دلیل باور آنها مبنی بر نیروی محافظتی طلسم ها رواج دارد.

در مالزی، سوزن هایی درست شده از طلا و فلزات باارزش حتی سنگ های قیمتی به عنوان طلسم وجود دارد که در درون بدن افراد کاشته می شود. این سوزن ها به سوسوک معروف هستند. استفاده کنندگان از این سوزن ها به عنوان طلسم اعتقاد داشتند که این اشیا آنها را از آسیب ها محافظت می کنند. طلسم های سوسوک از مواد گوناگونی از جمله سوزن های طلا، الماس، مروارید و دیگر سنگ های قیمتی ساخته شده اند. ظاهرا سوسوک تنها توسط ثروتمندان و افراد نخبه مورد استفاده قرار می گرفت.

زنان برای افزایش زیبایی و جوان ماندن خود این طلسم ها را در بدن خود می کاشتند و مردان به خاطر این باور که سوسوک ها سبب می گردند که شخصیتشان کاریزماتیک شده و به آنها قدرت می دهند، استفاده می کردند. به اعتقاد آنها طلسم ها سبب می گشتند که دارنده آنها در کار و تجارت موفق بوده و ضرر و زیان را از آنها دور می گرداند. سوسوک ها در زمان مرگ، از بدن جدا می شدند زیرا این اعتقاد وجود داشت که آنها جسم مرده را با عذاب و درد مواجه می گرداند.

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها