سکوت دستگاه‌های نظارتی در خصوص رمزارز شکست


#491552334سکوت دستگاه‌های نظارتی در خصوص رمزارز شکست

▪️سایت‌های خرید و فروش بیت کوین مجوز ندارند

🔹بعد از داغ شدن بازار خرید و فروش بیت کوین در ایران و افزایش کلاهبرداری‌ها در این بازار، بالاخره سکوت دستگاه های نظارتی شکست؛ مرکزملی فضای مجازی بر غیرقانونی بودن سایت‌های خرید و فروش بیت‌کوین تأکید کرد و بانک مرکزی این مبادلات را ممنوع دانست.

🔹این درحالی است که آمارهای غیررسمی نشان میدهد که در سه ماه گذشته ایرانی ها حدود یک میلیارد دلار بیت کوین خریده اند و این به معنای تشدید خروج ارز از کشور است.

🔹گفتنی است، بیش از ۲۰ صرافی رمزارز با تعداد کاربران و مبادلات روزانه قابل توجه در کشور وجود دارد که همگی از درگاه‌های پرداخت بانکی و شبکه‌های ملی پرداخت نظیر شتاب و شاپرک برای تبدیل ریال استفاده می‌کنند در حالی که بانک مرکزی تاکنون به هیچکدام از این صرافی‌ها مجوز نداده است.

🔹درکنار این موارد گزارش ‌های فراوانی از طرف مردم و نهادهای نظارتی در زمینه سرقت و کلاه­برداری در این بازار وجود دارد که بررسی آن­ها مویّد سیر صعودی فعالیت­‌های مجرمانه در این خصوص است.
tn.ai/2462756

این خبر در کانال های تلگرامی بازنشر شده است / تاریخ درج خبر 1348-10-11 3:30:00 می باشد. این خبر توسط موتور جستجوگر شبکه های اجتماعی هرخبر جمع آوری شده و الزاما محتوای آن مورد تایید این مجموعه نمی باشد.


توضیحات بیشتر درباره این خبر http://tn.ai/2462756