چگونه نیاز بدن به ویتامین D را تامین کنیم !؟


چگونه نیاز بدن به ویتامین D را تامین کنیم !؟🧐

▫️جذب ویتامین D از راه‌های خوراکی بهترین گزینه است. استفاده از قرص‌های حاوی این ویتامین یکی از گزینه‌های موجود است. مواد غذایی زیادی وجود دارند، که حاوی ویتامین D هستند و افراد می‌توانند، با گنجاندن آن‌ها در رژیم غذایی از تامین این ویتامین اطمینان حاصل کنند. به طور معمول نیاز بدن به ویتامین دی ۲۰ میکروگرم در روز است

▫️قارچ‌ها یکی از منابع مفید و سرشار از این ویتامین هستند. به طوری که مصرف یک فنجان قارچ در روز می‌تواند، معادل ۱۲۵٪ از نیاز روزانه بدن به ویتامین D را تامین کند. ماهی‌های چرب مانند: ماهی سالمون از دیگر منابع این ویتامین محسوب می‌شوند. شیر گاو منبع اصلی ویتامین D محسوب نمی‌شود، اما به تازگی در برخی کشور‌ها به طور مصنوعی اقدام به افزودن این ویتامین به شیر می‌کنند. همچنین ماست‌های کم‌چرب حاوی ویتامین D هم اینک در بازار موجود هستند

+ ماهی تن، تخم‌مرغ، میگو و غلات از دیگر منابع ویتامین D محسوب می‌شوند

این خبر در کانال های تلگرامی بازنشر شده است / تاریخ درج خبر 1348-10-11 3:30:00 می باشد. این خبر توسط موتور جستجوگر شبکه های اجتماعی هرخبر جمع آوری شده و الزاما محتوای آن مورد تایید این مجموعه نمی باشد.