سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز تزریق اضطراری واکسن Johnson & Johnson رو صادر کرد. برخلاف بقیه واکسن‌ها یک دوزش کافیه و در یخچال‌های معمولی هم قابل نگهداری هست.


#491552038سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز تزریق اضطراری واکسن Johnson & Johnson رو صادر کرد. برخلاف بقیه واکسن‌ها یک دوزش کافیه و در یخچال‌های معمولی هم قابل نگهداری هست.

تاثیرگذاریش در مجموع 66 درصد هست و بسته به منطقه‌ی تزریق واکسن تاثیرش متفاوته. مثلا در آمریکا 72 درصد موثر بوده در آمریکای جنوبی 66 درصد و در آفریقای جنوبی 57 درصد.

گفتند کسی که این واکسن رو میزنه اگر کرونا بگیره بستری نمیشه و خب متعاقبا کسی هم فوت نمیکنه

نکته‌ی جالب اینجاست که این کمپانی تقریبا اولین کمپانی ای بود که به واکسن رسید، روی پرسنلش تست کرد و کارکنان به بیماری‌های عجیب غریب مبتلا شدند! بعد از اون دوباره شروع کردن به ساخت واکسن کرد و امروز مجوز گرفتند!

میخوام بگم تو کارهای علمی از پرتاب ماهواره گرفته تا ساخت واکسن شکست خودش یه تجربه‌ی با ارزش حساب میشه و بنا نیست با هر شکست یک نفر یا یک شرکت کلا کنار گذاشته بشه! شما فرض کنید یک شرکت ایرانی اینجوری شکست می‌خورد! باید از دنیای دارو سازی کنار میرفت بسکه تحت فشار قرار میگرفت

این خبر در کانال های تلگرامی بازنشر شده است / تاریخ درج خبر 1348-10-11 3:30:00 می باشد. این خبر توسط موتور جستجوگر شبکه های اجتماعی هرخبر جمع آوری شده و الزاما محتوای آن مورد تایید این مجموعه نمی باشد.